LLEGIM JUNTS

EL PLAER DE LA LECTURA ÉS DOBLE QUAN ES COMPARTEIX AMB UN ALTRE.

Llegir junts i compartir la lectura és el que han fet els alumnes de quart i P-5 i també els alumnes de cinquè i primer aquest curs en l’activitat  “Padrins de lectura”.

L´activitat amb els grups comença establint les parelles de lectura. També es signa un contracte per part dels dos on hi consten les accions a les que es comprometen tals com preparar-se les lectures, escoltar les recomanacions dels padrins, etc. Després els alumnes més grans escullen i preparen la lectura que llegiran als seus fillols. També preparen lectures per a ser llegides conjuntament o només pels fillols. Es realitza la sessió fent tres grups en espais diferents – un d´ells la biblioteca – , per tal de no ser tants alumnes i aconseguir un ambient tranquil i agradable. Llegeixen junts, comenten la lectura i anoten el títol del llibre llegit.

A final de curs els alumnes de cinquè i primer celebren la cloenda de l´activitat  amb un esmorzar conjunt al Parc del Rovelló i els fillols donen un detall als padrins o padrines que els han acompanyat i ajudat a millorar la lectura.

L´activitat de “Padrins de lectura” és una activitat que ja venim fent des de fa nou cursos escolars i que creiem que és molt interessant perquè els grans agafen responsabilitat vers els més petits i els fillols se senten molt motivats per llegir , escoltar i interactuar amb companys de cursos més alts. No cal dir que també és una bona manera d´establir confiança i amistat entre alumnes de diferents edats.