Llegim a la plataforma Fiction Express

Aquest segon trimestre els alumnes de cinquè hem llegit L’hostal dels somnis
perduts de l’Eulàlia Canal a la plataforma que utilitzem a l’escola.

Aquest llibre parla de L’Alek i els seus germans grans, l’Elisa i l’Eloi, que marxen de vacances amb el pare a la Costa Blava. De camí, el cotxe té una avaria en un lloc perdut sense cobertura. És de nit i la seva única alternativa és acostar-se a una edificació que es troba enmig del bosc: l’hostal dels somnis perduts. Cap d’ells s’imagina el que està a punt de passar i com aquell viatge canviarà les seves vides per sempre. És un llibre que parla de la convivència, família, inclusió i solidaritat.

Per a realitzar la lectura cada setmana trobem a la plataforma un nou capítol que hem de llegir, tenir-hi el glossari va molt bé per a conèixer nou vocabulari. Després de llegir-lo fem un quiz en que podem respondre diverses qüestions de comprensió lectora. També podem seleccionar com ens agradaria que segueixi la història al capítol següent d’entre tres possibilitats que ens dona l’autora. I finalment hi ha un fòrum a cada capítol en que podem fer-hi valoracions o preguntes a l’escriptora, podem expressar el que més ens ha agradat, què ens ha sorprès, quines coses ens han cridat més l’atenció…
A classe també hi fem activitats relacionades amb cada capítol, que ens ajuden a comprendre millor el què hi passa. I finalment hi ha la possibilitat que l’autora del llibre et faci un reconeixement pels comentaris que hagis realitzat.

És el segon llibre que treballem a la classe en llengua catalana i aquest cop l’autora ha seleccionat les aportacions d’una alumna, la Griselda Sancho.
Això ha fet que el dimarts 20 de febrer a les 9:00h poguéssim gaudir d’una videotrucada amb l’autora i vint-i-cinc alumnes més d’arreu dels Països catalans. A la trobada hem pogut conèixer com tria els noms per a les seves obres, com s’inspira per a escriure aquestes històries, per què li preocupa tant el tema de la immigració, les pateres, els morts … I fins i tot quins són els seus llibres preferits i quins està a punt de publicar.

Ens ha agradat molt poder conversar amb ella justament perquè a classe també estem llegint un altre llibre seu, L’arbre de les històries. I al mateix temps, perquè sabem que al tercer trimestre ens visitarà a l’escola.

Per aconseguir tenir infants lectors,el primer que cal que fem és que despertem en els infants l’interès i la motivació per la lectura. Si aconseguim que els infants vulguin llegir, que vulguin tenir llibres a les mans, podrem afavorir que adquireixin un bon hàbit lector.

Alumnat de cinquè

Més informació de la Plataforma Fiction Express. Clica AQUÍ