L’AIGUA

L’aigua ha estat el tema de referència de la setmana del 4 al 8 de maig. Cada nivell ha treballat aquesta temàtica des de diferents aspectes. Tot seguit us deixem un breu recull de les diferents activitats que l’alumnat ha realitzat.

Els nens i nenes de P-3 han congelat floretes, realitzat melodies amb gots d’aigua i numeració, també han pintat pedres i escrit la paraula aigua, finalment han experimentat amb l’aigua.

Els alumnes de P-5 també s’han convertit en uns veritables experts.

Es considera que els sons de la natura, i entre ells, els de l’aigua són beneficiosos per al nostre cos. Habitualment ens resulten agradables; són relaxants i ens poden ajudar a agafar el son, per exemple. Dins de la creativitat humana, l’aigua ha estat un recurs per a treure’n sons bonics i fer-ne música ben afinada, com la creada a partir de copes d’amb diferents quantitats d’aigua.
També trobem els instruments que volen imitar sons relacionats amb l’aigua, com els pals de pluja. Mireu quins pals de pluja han muntat els alumnes de cicle inicial en la setmana temàtica dedicada a l’aigua. Són uns artistes!!!

Els alumnes de quart han experimentat amb les mesures de capacitat, però també han elaborat textos:

• Quants gots d’aigua són necessaris per omplir l’ampolla? 6 gots
  • Amb 3 ampolles d’aigua puc omplir tota la garrafa? (Raona la teva resposta) No, són 4,5 l
  • Amb l’aigua d’una garrafa, quants gots podríem omplir? 20 gots

1- Amb dues ampolles d’aigua ompliríem la meitat de la garrafa.

2- Amb una ampolla d’aigua i quatre gots ompliríem la meitat de la garrafa

Quina d’aquestes dues afirmacions és correcta?: La segona

També vam demanar que experimentessin amb les ombres xineses, i han creat relats molt originals i tendres. Us mostrem un petit exemple de dues alumnes de cicle mitjà:

L’alumnat de cicle superior ha fet unes composicions musicals molt interessants jugant amb l’aigua. I també us mostrem com han controlat el consum de l’aigua a casa:

quantaaiguaconsumeixo_0 GBEL_TASCA6_quantaaiguaconsumim_