III SETMANA DE LA NATURA A L’ESCOLA

La Setmana de la Natura és una campanya dirigida a promoure activitats a tot Catalunya per conscienciar sobre la importància de tenir cura de la nostra natura i el nostre territori. Al llarg de la setmana del 4 al 8 d’octubre a l’Escola Martí Poch s’han organitzat activitats per viure la terra i conscienciar els infants de la necessitat de conservar la natura i el territori.

Una setmana amb moltes propostes per engrescar, iniciar i dinamitzar les accions relacionades amb Escola Verda Aquestes abarquen diversos àmbits: sortides, passejades, visites, horticultura, entrevistes, jocs sostenibles, estudis del riu, tallers al MVR, replantació de la zona enjardinada, lectures al naixement del Riu, experiments, música, land art i creacions artístiques!

S’ha replantat la zona enjardinada de l’entrada i de la terrassa i s’ha aprofitat per fer neteja dels espais. S’ha aprofitat per plantar a l’hort, fer un estudi de les plantes mitjançant diverses apps, s’han explicat contes relacionats amb la sostenibilitat i s’ha aprofitat per fer una visita al MVR i fer el taller “La màgia del compost” a càrrec de la cooperativa l’Aresta. També vam tenir la visita de la Deixalleria Mòbil gràcies a la col·laboració del Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

Els nois i noies més grans de l’escola també van anar a conèixer diversos tipus d’arbres, com són el castanyer d’índies o bé les oliveres al camí de la cometa. Els més petits de l’escola van fer experiments amb plantes, van anar fins al riu a visitar un hort, van visitar la floristeria i van anar a comprar el planter a la botiga del poble.

🍁 Art efímer com a cloenda de la III SETMANA DE LA NATURA. Atrapasomnis plens de missatges, paraules i bons desitjos perquè molta gent petita, en llocs petits, fent coses petites, podem canviar el món.

Recordem que l’escola forma part del Programa Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, un compromís que permet innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Una Escola Verda és una escola oberta, sensible i natural.