FUNCIONALITAT DE L’ESCRIPTURA

Saber escriure -és a dir, ser competent en una societat alfabetitzada- consisteix a conèixer els usos escrits que hi tenen lloc. L’escriptura és un dels principals aprenentatges que es realitzen a l’escola; i no és gens fàcil saber escriure bé. A més a més, aprendre a escriure no és un luxe, és un dret dels nostres alumnes si volem que aquests no quedin exclosos socialment.

Que l’escriptura sigui important per a l’alumne dependrà, en bona part de l’ús i la funcionalitat que té per a ells el procés d’escriure. Escriure implica: pensar, recordar, identificar, comunicar, informar, gaudir, compartir…

Tal i com afirma Daniel Cassany: “Escriure és una activitat social que s’inscriu en l’entramat d’activitats comunicatives que es duen a terme en una societat alfabetitzada”.

Els alumnes de 5è porten uns dies preparant la propera sortida al Monestir del Poblet. A banda de les activitats prèvies de descoberta d’entorn; una de les activitats importants ha estat realitzar la circular informativa per als pares i mares, i també, la seva corresponent autorització.

Vam observar diferents models de circulars; en vam descobrir i analitzar les parts que tenen i vam apuntar quina informació era important que hi sortís.

En conclusió, hem aconseguit que l’escriptura sigui significativa perquè ha servir per a una cosa important!