III Ruta Literària a l’Escola Martí Poch

El passat dia 23 d’abril, dia on a Catalunya es celebra la Diada de Sant Jordi, els alumnes de 6è de l’escola Martí Poch, van organitzar la III Ruta Literària per diferents racons de l’escola.

Una ruta literària consisteix en seleccionar uns llocs emblemàtics d’algun indret, localitat i/o espai on, seguidament, es van recitant alguns poemes, cançons o relats. Aquests textos, normalment, són significatius i adquireixen una relació amb l’espai on es reciten.

Així doncs, els alumnes de 6è van seleccionar els espais més representatius de l’escola: l’entrada decorada amb dracs de Sant Jordi, el gimnàs, el sorral, l’hort, la biblioteca, la terrassa i l’aula d’anglès. Posteriorment, es van distribuir a cada lloc, quedant així entre 2 i 3 alumnes per espai.

La ruta literària va començar a partir de les 10:00 del matí i totes les classes de l’escola, des de P3 fins a 5è, van fer un recorregut per cada espai, lloc on cada grup de 6è va recitar el poema, cançó o relat, en català, castellà i anglès. Es varen recitar alguns poemes com El Sant Jordi del futur de José Manuel Pagán, La rebel·lió de la pilota, de Joana Raspall o El meu hort, de Ricard Bonmatí, entre d’altres. Durant l’audició calia estar ben atent ja que els alumnes de 6è els hi plantejaven als oients un enigma a descobrir.

Cal destacar que els alumnes de 6è es van implicar i van gaudir molt amb aquesta activitat i van venir caracteritzats amb elements relacionats amb la temàtica del seu poema. Des d’aquí volem donar les gràcies a tots els alumnes i l’equip docent de l’escola Martí Poch per la seva participació i implicació.

Alumnes de sisè