ENTRE GÍNJOLS I TENORES

La classe de 5è de l’Escola Martí Poch hem estat estudiant la cobla i concretament l’instrument anomenat tenora.

La Marta, la nostra tutora,  ens va posar un vídeo de la Cobla Contemporània i un altre vídeo d’un constructor de tenores.

Aquest últim ens va fer descobrir que la tenora està feta amb fusta de ginjoler.  Aquesta fusta, per poder ser treballada, s’ha de collir durant la lluna vella i s’ha d’assecar de 12 a 15 anys.

Una companya de classe té un ginjoler i va portar el fruit d’aquest arbre, anomenat gínjol, perquè tots el poguéssim veure i tastar. Els gínjols són com pomes petitones.

Si et diuen que ets eixerit com un gínjol, és que ets molt espavilat i alegre.

Alumnes de 5è