ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE A L’EDUCACIÓ INFANTIL

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?

Els ambients són espais gestionats per prendre decisions on els infants tenen la possibilitat de construir, jugar i compartir coneixements i aprenentatges amb la resta de companys/es. Cada ambient consta de diversos espais preparats on l’infant decideix en quin vol anar. L’estona d’aprenentatge inclou la recollida de materials i la valoració personal de la sessió.

Presentació dels ambients a l’educació infantil

La riquesa dels ambients és que es caracterítzen per dur-los a terme de forma internivell, on hi intervenen nens i nenes de 3 a 5 anys en un mateix espai. Aquest any, degut a la COVID19 i per tal d’adaptar les propostes a les mesures preventives, els ambients es realitzen per cursos.

Els dimecres cada aula fa un ambient. Els materials dels ambients estan dins uns baguls i cada setmana entren a un curs. Les aules s’omplen de creativitat i de propostes que provoquen situacions d’aprenentatge.  El mestre fa de guia, cuida l’espai i el material i es respecta, s’acull i s’aten la diversitat.

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC

Amb els ambients aprenen a respectar-se, a compartir, a expressar-se, a comunicar-se, a gestionar les emocions, aprenen a resoldre petits conflictes, a relacionar-se, a prendre decisions, a organitzar-se en espai, temps i materials… aprenen els uns dels altres, imiten i reprodueixen rols dels adults i dels companys/es. Tota una bona experiència d’aprenentatge basada en el joc.

AMBIENT DE MINIMONS

AMBIENT DE CONSTRUCCIÓ

AMBIENT DE TEATRE

AMBIENT D’ART

“TOTS ELS APRENENTATGES MÉS IMPORTANTS DE LA VIDA, ES FAN JUGANT”

FRANCESCO TONUCCI

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>