DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU

El 30 de gener, Dia Escolar de la No Violència i la Pau, reconegut per la UNESCO el 1993, recordem la importància d’una educació en i per a la tolerància, la solidaritat i la concòrdia.

Hem treballat durant tota la setmana aquesta temàtica a partir de la Malala Yousafzai, i la seva la lluita per al dret a l’educació.

Un nen, un mestre, un llibre i un llapis poden canviar el món. L’educació és l’única solució.

A partir d’aquesta frase l’alumnat ha creat un mural i un mòbil per

recordar aquest dia i la seva lluita.

Divendres 28 de gener els alumnes més grans han fet la lectura d’aquests manifests al pati de l’escola:

” Fa deu anys, dos talibans van interrompre el recorregut d’un autobús escolar que viatjava per la vall de Swat al Pakistan i, amb una arma a la mà, van pujar al seu interior per preguntar: «Qui és Malala?».

Tot seguit van començar a disparar contra la jove. Van pensar que amb aquest acte havien apagat la veu de la Malala, i en canvi, van crear una heroïna amb veritables ganes de canviar el món.

Des de llavors, la Malala, va emprendre una lluita pels drets dels nens que s’ha vist recompensada amb el Premi Nobel de la Pau de l’any 2014.

La Malala és una lluitadora nata, i no només va aconseguir sobreviure ràpidament al seu atemptat, sinó que ha estat una gran defensora dels drets dels infants i sobretot de les noies en països on és menystenen contínuament pel sol fet de ser dona.

Des d’aquí, volem lloar la figura de la Malala però també a totes les Malales que sota amb el seu anonimat, lluiten cada dia per un món millor. Així doncs, i dedicat a totes les persones que lluiten per defensar els seus drets. Molta ànims i molta força.

Nosaltres, els alumnes de cicle superior, us animem a la resta d’alumnes, a aconseguir tot el que us proposeu sense que ningú ho impedeixi i sempre lluitant pels vostres drets, els drets dels infants.

NO US RENDIU!  One child, one teacher, one book, one pen… CHANCE THE WORLD !!!!

Siguem tots Malala! “

Després de la lectura d’aquest manifest els representants de les classes també han explicat què representava per a ells la tasca de la Malala.

Hem acabat l’acte cantant la cançó: OBRINT FRONTERES  de Mercè Rigau i Susanna Arjona de la cantata ET REGALARÉ TOTES LES ESTRELLES DEL CEL

Avui què em diràs, què m’explicaràs

et vull escoltar i així caminar.

Miraré els estels, escriuré el teu nom,

comptaré fins al cel, et dibuixaré.

Cada cop que tu somrius i em toques l’esperit

en algun racó del món un infant t’espera a tu.

Cada cop que tu somrius i m’expliques un secret

en algun racó del món les fronteres vas obrint.

Avui què em diràs, què m’explicaràs

et vull escoltar i així caminar.

Miraré els estels, escriuré el teu nom,

….et dibuixaré.

Mostra d’imatges dels treballs que hem realitzat: