COMMEMORACIÓ DEL DIA 8 DE MARÇ

El dia 8 de març és un dia assenyalat per tornar a recordar totes les dones del món que han fet i fan possible que s’aconsegueixi l’evolució històrica, personal i col·lectiva de la societat i, especialment, per continuar lluitant per la igualtat.

Nosaltres a l’escola, durant tota la setmana, hem anat treballant el tema fent activitats relacionades amb la dona.

Hem volgut homenatjar a les dones properes que formen part de la nostra vida. Tots els infants han fet un dibuix inspirat en una dona important del seu entorn i li han dedicat un breu text. Per fer-los visibles els hem exposat al rebedor de l’escola.

Cada nivell ha escollit algun curtmetratge, alguna cançó, algun llibre que ha fet reflexionar sobre la necessitat de fer més patent la visualització de les feines,  oficis, descobriments, premis, etc.. de figures femenines.

També,  a les aules hem analitzat com comparteixen els pares i les mares les tasques de la llar. A través d’aquests gràfics, hem pogut constatar que, majoritàriament, les mares i les àvies són qui realitzen les feines de casa, però els pares van participant cada vegada més en aquesta coresponsabilitat de tasques. Ens hem adonat de la necessitat d’una major implicació, per part de tots, a l’hora de desenvolupar i repartir-nos feines de casa. Tots els membres que formen una família han de cooperar per obtenir beneficis mutus-col·lectius.

Felicitats per la feina feta durant aquesta setmana. Recordeu que  cada dia hem de seguir fomentant aquest valors d’igualtat i visibilització de les dones en tots els àmbits possibles.