SOM UN EQUIP, PROJECTE D’INNOVACIÓ EDUCATIVA DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

“Som un equip” s’inicia el curs 2015-2016 com a projecte interdisciplinar per treballar la part d’actituds, valors i emocions de l’alumnat del centre. Donat la bona acollida i els resultats obtinguts es continua aplicant els següents cursos. El curs 2017-2018 forma part d’una prova pilot del Departament per a validar els protocols dels centres educatius de Catalunya per tal d’esdevenir  projecte d’innovació. El curs 2018-2019 es presenta aquest projecte al Departament d’Educació, perquè sigui reconegut com a tal.

Un cop s’ha dut a terme el seu seguiment i avaluació el Departament ha valorat aquest curs 2019-2020 que el projecte de convivència que duem a terme a l’escola conté tots els criteris per a ser considerat PROJECTE D’INNOVACIÓ EDUCATIVA.

Dins de l’apartat de Projecte de convivència del bloc de l’escola, podreu trobar-hi els objectius i activitats que realitzem. Per fer-vos un resum podem dir-vos que les aportacions d’aquest projecte a la línia de centre d’escola permeten desplegar elements de l’àmbit de la competència d’autonomia i iniciativa personal, i d’aspectes relacionats amb valors i actituds personals, d’entre els quals cal destacar: la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d’un mateix i l’autoestima, l’autocrítica, el control emocional, i les capacitats d’escollir, d’imaginar projectes i de convertir les idees en les accions, d’aprendre de les errades i de treballar en equip.

Aquest projecte promou l’autoestima dels alumnes i la presa de decisions raonada, així com la resolució positiva dels conflictes. Promou també la generació d’espais de participació que en aquest cas es concreten en assemblees d’aula en el  marc de la tutoria i en assemblees de centre amb la participació dels delegats des de P-3 fins a 6è de primària.

Estem molt satisfets de rebre aquest nou reconeixement, fruit del treball de tots els mestres!