COLLITA DE CALÇOTS A CICLE INICIAL

Aquest curs els alumnes de Cicle Inicial han conreat calçots a l’hort de l’escola. A finals d’octubre van plantar les cebes especials en els palots procurant posar les arrels orientades cap al terra i el bulb i la tija cap a l´exterior. Durant la tardor i l’hivern els van anar regant. I també calçant, que és l´acció d´anar amuntegant més terra al seu voltant per fer que la tija creixi soterrada.

Arribada la primavera eren prou verds i grans i els van collir. Primer van treure una mica la terra i després, amb cura, els van arrencar. Els van poder observar molt bé, els van prendre cap a casa i van sortir ben bons. Alguns en van fer una truita, d´altres els van posar en l´amanida i d´altres els van coure al foc.

Els van comptar i cal dir que de cada palot en van sortir uns 130 calçots.

També van aprofitar per veure la diferència que hi havia entre un calçot calçat i un que no es  va calçar. La part blanca i més tendra era 8 cm més curta en el calçot no calçat. Es van adonar que és la llum solar la que dona el color verd als vegetals. Per tal d´experimentar una mica més han deixat un manat per collir, i així poder observar com evoluciona, si fa flor, fruit, llavors…?