1ª Trobada del projecte “Escacs a l’escola”

El dimarts, 12 de juny, els nens i nenes de moltes escoles de la Conca de Barberà i l’Alt Camp ens vam trobar a Vila-Rodona per realizar unes activitats relacionades amb el projecte “Escacs a l’escola”.

En arribar, una professora de la nostra escola, la Marta Amigó, va donar la benvinguda a tots els assistents i tot seguit van començar les activitats.

Aquestes eren molt variades i entretingudes. Per poder-les fer sense coincidir tots al mateix lloc ens vam dividir en 4 grups i cadascú de nosaltres portava un distintiu on hi havia indicat l’ordre que havíem de seguir per passar pels diferents tallers i jocs.

En un local de l’Ajuntament hi havien preparat les taules i tot el material necessari. En una de les sales, la més gran, hi havia 4 fileres de taules amb molts escaquers. En dues de les taules s’hi podia jugar normal i  les altres dues eren per jugar al 21, que consisteix en anar matant peces fins que arribes a 21 i el primer que ho aconsegueix, guanya.

A una altra sala hi havien preparats diferents tallers com, per exemple,  fer un punt de llibre, muntar un escaquer amb multicubs, ordenar seqüències d’una jugada d’escac i mat, tangrams, trencaclosques, etc.

A mig matí, ens van obsequiar amb un bon esmorzar.

La part més emocionant va ser conèixer a l’Àlvar Alonso, un gran Mestre d’escacs!!. Amb només 25 anys ja ha aconseguit ser campió de Catalunya i d’Espanya en diverses categories!!!. Vam poder parlar amb ell i jugar a una minicursa de peons. Nosaltres teníem ventaja perquè ell portava els ulls tapats i tot i això…. ens va guanyar!!!!.

Vam tenir una bona sorpresa quan van venir els de TV3 a gravar-nos i van entrevistar al Víctor i a la seva contrària. Vam sortir al programa del migdia!!!.

Quina sortida més divertida!!!, tots en tenim molt bon record!!.

Alumnes de 3r