Chromebooks a 6è

Bones!
Els nens i les nenes de sisè ja tenim els chromebooks personalitzats i funcionant a ple rendiment i… Sabeu què? Ens encanta perquè podem fer moltíssimes coses!
Fins aviat!
Sisè

Els pops som malabaristes

Aquests trimestre hem iniciat EL PROJECTE MUS-E. Els Pops fem la sessió amb el Pol, que és un artista de CIRC! I sabeu amb què hem començat? Amb malabars. Si, sí, els pops estem fets tots uns malabaristes! Hem tocat i jugat amb diferents materials: robes, aros, papers de diari, pals…Ens familiaritzem amb el material i provem d’aconseguir els diferents reptes que ens proposa el Pol, tot treballant la coordinació, el moviment… Hi ha propostes molt difícils per a nosaltres però, sabeu? Sempre acabem valorant l’activitat molt i molt bé! Mireu les fotos, mireu:

Els dofins al MUS-e

MUS-e és un projecte que utilitza l’art com eina del desenvolupament emocional.
A la reunió de l’inici del curs vaig comentar que la nostra escola participava en aquest projecte en tres cursos de primària però finalment hem tingut la sort que pot intervenir tota l’escola.
Els vostres fills/lles ja han començat en el món del circ, mireu quins malabaristes que teniu  !!!!!!!

Els pops a l’hort

Els Pops seguim cuidant el nostre calaix de l’hort. Avui hem collit la segona tanda d’enciams, aquesta vegada de la varietat trocadero:

– Són més grans! -Diuen els pops. Volen dir que són més oberts.

Com la primera vegada, hem fet entrega a la cuina de l’escola de la nostra collita. Ens han agafat la comanda la Maria i la Maribel, la nostra monitora de menjador. Ens agrada més portar el carretó!
Després hem tornat a l’hort a acabar la feina: preparar la terra amb el rasclet, fer un forat amb el punxó per posar el planter, plantar la remolatxa i per últim regar!

I sabeu què? Aquestes plantetes petites són una mica vermelles i liles!!
A veure què en sortirà!

Els pops experimentem amb el gel

Com es fa el gel?
-Pues pones agua en la nevera.
I com es desfà el gel?
-Con agua
-Así ( fa el gest de fer cops, de trencar-lo).

I si fem la prova? Mireu jo he portat sal a veure si ens ajuda.
-Sí, sí!!!

Tenim 3 recipients amb blocs de gel i peces i animals atrapats.
Al primer li posem sal.
Al segon li posem aigua.
Al tercer no li fem res, el deixem estar.

Quin creus que es desfarà abans? Quin guanyarà? Cadascú fa la seva hipòtesis.
Ara cal esperar. Que difícil! Volem tocar-lo!!

A estones ens tornem a apropar i fem la comprovació: quin s’ha des fet abans? Podem alliberar alguna peça?
Heu encertat? Ha sigut el que us pensaveu?

Fem neu!

Com que ha arribat l’hivern i aquí a Barcelona ben poques vegades neva, avui hem decidit fer neu a classe!!!
Voleu saber com?
Va, us deixem la recepta:
3 parts de bicarbonat sòdic comestible
1 part d’aigua
Fàcil oi? Proveu-ho!

Amic invisible a Cicle Superior

Els nens i nenes de Cicle Superior com cada any malgrat la covid, han gaudit d’una estona d’alegria tot fent l’activitat de l’amic invisible.

Tothom s’ha esforçat en fer regals ben originals i amb molta estimació al seu amic o amiga i ens ho hem passat força bé.

Cicle Mitjà visita el parc del Laberint

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà hem anat a visitar el parc del Laberint d’Horta. Allà ens han explicat la història del parc i sobre què és l’art topiari, també alguns dels mites grecs que tenen relació amb els laberints.

Primer, ens ha explicat el mite del rapte d’Europa
Després, ens ha explicar el mite de Teseu i el Minotaure.

Per últim, ens hem endinsat en el Laberint, alguns hem trobat la sortida fàcilment; a uns altre ens ha costat una mica més, però tots i totes ho hem aconseguit.