Ens visita Mar Font Cortadelles

Així comença aquesta història que ens ha enganxat des del minut zero, potser perquè l’escola Rissar de Mar ens evoca la nostra escola, l’Escola del Mar, potser per la sensibilitat que es desprèn, potser pel tema, potser per les referències marineres…, la qüestió és que els alumnes de 6è hem llegit “Tu voldries ser el meu avi” de la Mar Font, una escriptora jove, vinculada a Vilassar de Mar i aquest mes ens ha fet una visita a l’escola.

Una idea que fa aigües
El timbre sona tres cops. En Pol s’ha quedat amb els ulls clavats a l’agenda mentre els seus companys i companyes de sisè arrosseguen les cadires i s’aixequen. Amb lletra petita hi ha escrit la feina. La Catalina els ha demanat que pensin en un projecte de final de primària i de seguida se li ha acudit que podria construir
un vaixell pirata. Però la idea ha fet aigües quan la mestra ha dit que haurien de triar algú que els
ajudés a dur-lo a terme.

Per les finestres entren les converses dels que s’esperen a la porta de l’escola de Rissar de Mar.
–Que no reculls? Vinga, que marxem –li diu la Carlota.

Agraïm l’entusiasme i la paciència per respondre les nostres preguntes, l’encert i la claredat en la que ens ha explicat com escriu una història, com crea els personatges i com ho enfila tot fins tenir a les mans una lectura bonica i senzilla, que ens transmet la importància de perseguir els nostres somnis, sense aturar-nos davant les dificultats, que ens esperona a no defallir si al primer intent no ens surts, una història que ens diu que sempre cal tornar-hi, fins a aconseguir-ho.

Clica a la fotografia per veure l’àlbum

1. Gustavo Rebollo

Tinc la sort de conèixer, de treballar i de comprovar amb freqüència l’entusiasme i estima amb que la Mar tracta a les persones (a tots els i les seves alumnes) i fa tot allò en el que creu.

Segur que la sessió va ser tan interessant perquè aquestes virtuts les transmet en persona i en els seus llibres.