Des de la biblioteca et recomanem…

Aprofitant que acabem de celebrar Santa Cecilia i que aquest any es commemora el 250è aniversari del naixement de Beethoven, la biblioteca de l’Escola del Mar, us vol recomanar un llibre i un article de la revista Catorze

Comencem pel llibre.

Beethoven i els nens és la setena entrega de la sèrie Els Grans Compositors i els Nens i està dedicada a un dels més grans pianistes i compositors de la història de la música. Es tracta d’un conte de Bellaterra Músic Ed. És un llibre amb CD i està pensat per a nens i nenes de 3 a 8 anys, Aquest conte  vol ser una porta d’entrada a l’univers musical de Ludwig van Beethoven.

El llibre inclou un conte i un apunt biogràfic sobre el compositor. El conte passa a Viena i ens mostra de manera amena i divertida les peripècies de Beethoven i del seu gran amic Mazel, conegut posteriorment per ser la persona que va inventar el metrònom. A través del conte podem conèixer una mica el caràcter d’aquest primer gran músic romàntic i fer-nos una idea de com era l’època en què va viure.

El CD recull algunes de les peces que Beethoven va compondre durant la seva joventut i d’altres que va escriure perquè les toquessin els seus alumnes i que actualment són les primeres obres que els estudiants de piano toquen de Beethoven. També hi ha les obres per a piano més conegudes del compositor, com ara la bagatel·la Per a Elisa, el primer temps de la sonata Clar de lluna o el minuet de la Sonata núm. 20, opus 49.

L’autora del conte és Anna Obiols i està il·lustrat per en Subi.

Continuem per l’article.

El passat 20 de novembre, la revista Catorze ens va delectar amb un article dedicat a Beethoven amb motiu de la presentació del llibre Big Bang Beethoven.

L’article arrenca així:

“Una oportunitat per conèixer la vida i trajectòria d’un gran artista que va enfrontar-se a la seva pitjor adversitat: la sordesa”. Així es presenta el llibre Big Bang Beethoven que, acompanyat d’un disc amb arranjaments d’Eduard Iniesta, forma part de la línia editorial amb què el Palau de la Música i la discogràfica Satélite K volen obrir el món de la música als infants. Fem un recorregut sonor per la vida del compositor.

I tot seguit va oferint petits tasts de la seva biografia acompanyada de vídeos de les seves obres més famoses.

Per tant, si et vols endinsar al món Beethoven no deixis de llegir l’article i els llibres recomanats. Del tot segur que els llibres els trobaràs a les llibreries del poble i a la biblioteca municipal, nosaltres encara no  els hem pogut incorporar a la nostra biblioteca, però estan a la llista de noves adquisicions. L’article , aquí et facilitem l’enllaç.

Bona lectura!!

Per anar obrint boca amb aquest gran compositor, et deixem un vídeo que ens ha semblat molt original sobre una de les seves composicions més famoses.