Qui som i d’on venim

L’escola l’Estel, es va crear l’any 1971, per iniciativa privada, de l’Associació de Pares de Nens Disminuïts de Bellvitge (ASPANISBE) que, en un principi, depenia d’un Patronat Eclesiàstic, i que a  partir de l’any 1974, passà a ser un centre subvencionat.

L’any 1987, el centre s’incorporà a la xarxa pública d’escoles del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Després de vint anys al barri de Bellvitge, i degut a un increment de matricula , el CEE es  trasllada al barri del Centre de la mateixa ciutat de l’Hospitalet (1999), a l’antiga escola pública Can Bori. A partir d’aquest moment el CEE passa a anomenar-se l’Estel – Can Bori.

El curs 2005-06 l’equip directiu d’acord amb la comunitat educativa va elaborar un avantprojecte de Pla Estratègic de millora “Ens preparem per treballar, ens preparem per a la vida” que suposava un augment de recursos humans, materials i organitzatius. La seva aprovació i aplicació el curs 2006-07 va suposar dotar a l’escola de recursos econòmics que han possibilitat realitzar millores significatives tant en instal·lacions,  recursos i en el funcionament del centre. Aquest projecte va finalitzar el curs 2010-11, però el centre ha integrat una organització pedagògica al voltant dels tallers per als alumnes de l’etapa de secundària.

Des del curs 2011 al 2015 hem signat un acord de coresponsabilitat amb el Departament d’Ensenyament, que ens garanteix la continuïtat d’alguns aspectes del Pla d’Autonomia, amb una petita dotació econòmica destinada a material i manteniment de tallers.

Actualment el centre té matriculats un total de 115 alumnes de 3 als 20 anys provinents de tota la ciutat, que presenten  discapacitat psíquica, física o sensorial i més d’un 50% diagnosticats de TEA o TGD (trastorn generalitzat del desenvolupament, psicosi o autisme).  Acollim tot tipus de perfils (exceptuant motrius moderats i greus)  Aquests perfils els classifiquem en els següents col.lectius:

• TRASTORN MENTAL (TEA, TGD)
  • DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL (DIL-DIM-DIG)
  • TRASTORN DE CONDUCTA