Tercer cicle

Alumnes de 16 a 21 anys (correspondria a l’etapa post-obligatòria)
Sense oblidar tot el que es treballa als 3 cicles anteriors, es fa un aprenentatge funcional per a la inserció socio-laboral de l’alumne. Els aprenentatges funcionals estan enfocats a l’orientació vers la sortida del centre. Els alumnes realitzen una preparació pre-laboral més funcional i manipulativa en un entorn el més ajustat possible a l’ambient de treball real. Aquesta metodologia fomenta la motivació i l’adquisició d’aprenentatges i habilitats que facilitaran la seva futura inserció en un entorn formatiu i/o laboral.
Els diferents tallers prelaborals en els quals es treballen les àrees instrumentals i les habilitats polivalents segons el nivell de competències de l’alumnat són:
○ Projectes de centre desenvolupats pels tutors/es:
■ emprenedoria: artesanies
■ cafeteria-bar
■ copisteria,
■ reciclatge de paper.
■ papereria
○ Transició a la vida adulta: es continua treballant i consolidant els aprenentatges iniciats al segon cicle.
■ bugaderia
■ manteniment
○ Taller Professionalitzador: A partir dels 18 anys, els alumnes inicien un aprenentatge més específic al taller professionalitzador que els prepara per a la inserció als tallers ocupacionals.
○ Projectes amb l’entorn:
■ Projecte de Diversificació Curricular
■ Aprenentatge i Servei (dins i fora del centre)