A la nostra Escola fem camins per a la vida…

Una mica de nosaltres:

Som un centre d’Educació Especial de titularitat pública depenent del Departament d’Educació amb més de 50 anys d’experiència.

La finalitat del nostre centre és procurar la integració i la inclusió social i/o laboral de l’alumnat, adaptant els recursos i fent un treball multidisciplinar per tal d’aconseguir el seu desenvolupament integral.

L’alumne és protagonista del seu propi aprenentatge. Per aquest motiu, el treball a l’aula gira entorn als seus interessos.

La nostra filosofia:

Treballar a partir del vincle amb l’alumne el benestar emocional per poder abordar aprenentatges de forma significativa i funcional.

Com treballem:

• Fem un treball educatiu integral i significatiu de l’alumne respectant el seu  ritme i nivell maduratiu.
  • Programen situacions d’ensenyament- aprenentatge a partir del vincle amb l’alumne, la comunicació i el treball de les pròpies emocions.
  • Afavorim la comunicació interpersonal mitjançant sistemes augmentatius i/o alternatius.
  • Fem un Pla Individual (PI)  dels alumnes a partir del currículum d’educació especial.
  • Ens coordinem amb els diferents professionals que intervenen: EAP, CSMIJ i ONCE (treball muldisciplinari).
  • Fomentem l’intercanvi d’experiències amb centres ordinaris de la ciutat per tal d’afavorir la inclusió educativa i social dels alumnes.
  • Promovem la participació en activitats lúdic educatives i culturals proposades per la ciutat.
  • Incloem les noves tecnologies en el treball ordinari d’aula.
  • Fem un treball de tutoria al llarg de tota l’escolaritat tant a l’alumne com a la família.
  • Acompanyem les famílies durant tota l’escolarització, amb el suport de la Comissió d’Orientació durant els últims cursos.

Escola i família

Entenem l’Educació com una tasca compartida amb la família. Junts arribem millor als reptes educatius proposats. L’agenda i les entrevistes individuals són la via principal de comunicació amb les famílies durant tot el curs.

Trets d’identitat:

Els principals projectes que configuren la singularitat del nostre centre són:

• PROJECTE D’ALIMENTACIÓ
  • PROJECTE D’IDENTITAT