Menjador escolar i menús

Menús recomanats

NO gluten, NO porc, NO llegums

NO porc

L’escola aposta per un menjar ecològic i de proximitat comprat directament al productor, la gran part de fruites i hortalizes són provinents de l’Hort de l’Estel- Can Bori situat a Cabrils, al Maresme. Aquest hort pot ser visitat per les famílies dels alumnes de l’escola i d’aquesta manera poder veure els productes frescos que posteriorment es mengen a l’escola.

L’empresa Valors aposta per la qualitat total en el seu servei, és per aquest motiu que treballen conjuntament amb els professionals de l’escola per poder oferir un servei optim.

Aquets són alguns dels principis que l’empresa Valors comparteix amb la nostra escola:

Projecte “sóc monitor”

Amb ”Sóc monitor” potencien el reforç positiu. Cada setmana escolleixen un alumne del menjador com pel seu comportament a l’hora de menjar i de dur a terme les activitats al voltant del temps de migdia. El fan entrega d’una samarreta de Menjadors Educatius i el nen o nena passa a ser “ajudant” de l’educador.

En funció de cada etapa, cobreixen els següents objectius:

• Incrementar la interacció alumne/monitor

• Treball de la responsabilitat dels alumnes

• Descobrir la importància de la tasca educativa de migdia

• Reforçar la figura del monitor/educador

Els alumnes escolleixen en funció de les seves preferències

És imprescindible que els nens i nenes es sentin part activa del dinar. És per això que, marcant uns màxims i uns mínims, els nens poden escollir la quantitat de menjar en funció de les seves preferències i servir-se’l ells mateixos d’una font central. La humanització del servei fa que els nens i nenes siguin molt més pro-actius i que percebin el temps de migdia com quelcom del que formen part.

Els alumnes mengen com a casa

Tot i ser joves, els nens i nenes tenen les mateixes necessitats que els adults. És per això que el respecte al temps del migdia comença pel context en el que conviuen, i la coberteria i vaixella són les “eines” que els connecten amb el dinar. Creiem que cal que els alumnes mengin a l’escola tal com ho fan a casa, amb plats, gots, coberts i tovallons de veritat, fugint dels plàstics i les safates que transmeten un ambient de fredor. Amb això, aconseguim incrementar el caliu i la proximitat del servei.

Productes de proximitat

Creiem en el sentit comú i és per això que estem convençuts que el producte que utilitzem a les nostres cuines ha de venir d’aprop i sense cadenes d’intermediaris que sovint encareixen el preu del producte i en difuminen la procedència. Aquesta és una terra d’agricultors i ramaders i els acords que tenim amb diverses organitzacions del sector ens permeten assegurar producte de la terra i de qualitat.

Valor i L’Estel- Can Bori apostem pel vincle amb l’alumne

A l’Estel-Can Bori treballem el vincle amb l’alumne i arribar al seu benestar emocional per poder abordar aprenentatges de forma significativa i integral. Aquesta manera d’estructurar els migdies, fan que el nen visqui l’experiència de menjador com un igual. Els nostres educadors comparteixen menú i interactuen amb els nens i nenes des de la taula, eliminant el rol d’observador i potenciant el vincle amb els alumnes.

Si voleu més informació podeu visitar la nostra WEB: