L’escola

El CEE l’Estel-Can Bori està ubicat al carrer Bellavista, 32, al barri del centre, situat a L’Hospitalet de Llobregat, amb una bona xarxa de transports: metro, tren, ferrocarril, bus.

A la nostra ciutat, moltes famílies tenen com a llengua familiar la castellana, o bé la castellana i la catalana. El nivell econòmic depèn del barri i de la situació actual. Els nuclis familiars estan formats, majoritàriament, per pares i fills, amb increment de famílies amb pares separats, monoparentals o desestructurades.

El nostre municipi ens ofereix una gran varietat d’espais i activitats que constitueixen recursos educatius i de lleure adients a les necessitats dels nostres alumnes. Destaquem la formació adaptada laboral d’Iteneraris Formatius Específics (IFE).

La població que del nostre barri del Centre, combina descendents d’antigues famílies de l’Hospitalet, amb fills d’immigrants força arrelats a la cultura i tradició catalanes. Actualment, també hi ha un tant per cent elevat de nou vinguts procedents d’altres països i cultures. Un gran nombre de la població activa són empleats en serveis, petit comerç o en indústries properes. En general el nivell socio-econòmic i cultural  de les famílies de l’entorn immediat és de nivell mig.

El nostre centre està ubicat en un edifici de color verd de 4 plantes. L’edifici està envoltat d’una reixa que inclou un petit hort, amb dues grans palmeres. També hi ha un gran pati amb cistelles i porteries de futbol. Actualment tenim 22 aules que acullen grups d’entre 4 i 7 alumnes de 3 a 20 anys.

L’escola està oberta al barri i moltes de les seves activitats es realitzen en interacció amb el nostre entorn proper. La proximitat del Parc de Can Boixeres ens permet gaudir d’una zona verda per fer sortides i activitats pre-esportives. Els serveis més propers són el poliesportiu del Centre, que ens permet realitzar piscina i la biblioteca Can Sumarro, que ens permet realitzar préstec de llibres o realitzar el projecte de diversificació curricular.

Som un recurs educatiu de ciutat, i per tant acollim alumnes que provenen de diferents barris, alguns del centre amb unes característiques socials, culturals i econòmiques amb més possibilitats, i també d’altres que viuen en zones de l’Hospitalet amb un alt índex d’immigració i que, degut a la situació econòmica actual, corren risc d’exclusió social.