Audició i Llenguatge

SERVEI D’AUDICIÓ I LLENGUATGE

Al servei d’audició i llenguatge atenem aquells alumnes que presenten dificultats greus de comunicació i llenguatge; atenent-se de forma individual, en petit grup o dins el seu grup-classe segons les necessitats específiques de cada un d’ells. Al cicle d’infantil prioritzem la modalitat grupal per tal de conèixer i atendre tot l’alumnat i realitzar una estimulació primerenca al cicle.

Durant les sessions d’audició i llenguatge realitzem el treball comunicatiu des de la globalitat, a través del gest, la mirada, l’atenció conjunta, les emocions viscudes en la relació, la paraula, etc. fins al desenvolupament del llenguatge.

Alhora treballem des del vincle emocional, que ens permet avançar en la relació i la comunicació, i des de la motivació, interessos i capacitats dels nostres alumnes.

Intervenim en els aspectes comprensius i expressius, les funcions comunicatives, etc. Implementant sistemes augmentatius de comunicació (SAC) quan l’alumne ho necessita.