Plantejament educatiu

Missió

“Treballem a partir del vincle per aconseguir el benestar emocional i

abordar aprenentatges de forma significativa i integral”

Partint de la nostra identitat i dels nostres objectius, definim una línia metodològica pròpia que caracteritza la nostra escola i a tots aquells docents i professionals que hi intervenen.

Com a centre d’educació especial que som, entenem la intervenció pedagògica totalment lligada a la terapèutica, ja que perquè tingui lloc l’aprenentatge en l’alumne, aquest ha de poder tenir certa estabilitat emocional.

Per a desenvolupar una intervenció amb els alumnes del nostre centre, és imprescindible que prèviament s’hagi creat un vincle i comprendre què li passa a l’alumne en concret. Això permetrà al professional entendre la seva conducta o actuació com a manifestació d’un malestar o d’una forma de funcionament o esquema mental diferent al nostra, i en cap cas donar-li un significat o una intencionalitat, que en moltes ocasions no existeix.

Per una altra banda, en tota interacció amb l’alumne, sigui quin sigui el seu estat, l’adult haurà de mostrar-se calmat i transmetre calma, estar atent i ser pacient, evitant actuar amb precipitació; només així, es podrà donar un lloc a l’alumne que el permeti obrir-se a l’entorn i que li doni peu a iniciar interaccions interpersonals.

Així, s’haurà d’estar molt atent a aquestes connexions que fa l’alumne amb el seu entorn per tal de descobrir quins interessos té. Aquests seran la base per abordar l’aprenentatge de caire curricular. Per tant, podem dir que s’aconsegueix un aprenentatge significatiu des del mateix moment que es fa aquesta recerca d’interessos de l’alumne.