Activitat piscina

L’alumnat de la nostra escola realitza l’activitat de piscina al Poliesportiu Municipal Centre de la nostra ciutat. Es realitza en diferents grups i dies.

L’activitat aquàtica és apropiada per a totes les persones, sense importar la seva edat i condició física. Aquest tipus d’activitat pot adaptar-se a la capacitat física dels qui ho practiquen i posseeix uns importants beneficis que permeten :

• Millorar les qualitats físiques com la resistència, la flexibilitat, la velocitat, l’equilibri, la coordinació o l’agilitat.
  • Ajudar a relaxar el cos reduint el nivell d’estrès, sense risc de patir una lesió.
  • Afavorir el benestar i la relaxació, tant física com psíquica.
  • Guanyar mobilitat per l’absència de gravetat que ens ofereix el medi aquàtic.

Les pors i les desconfiances que pot experimentar l’alumnat dins l’aigua, com a medi desconegut, són gestionades per l’adult referent, que l’acompanya donant seguretat i facilitant l’aprenentatge. Per tant, és un espai on cal crear situacions de confiança tot atenent el temps d’adaptació que l’alumne requereix.

Des de l’escola s’ha elaborat un projecte de piscina per al cicle  d’Educació Infantil ja que s’ha valorat que els alumnes d’aquest cicle puguin gaudir del medi aquàtic des d’una perspectiva de maternatge. Durant l’activitat es pot reforçar el vincle afectiu i de relació creat amb l’adult, i oferir a l’infant un ambient afavoridor de desenvolupament sensorial, psicomotriu, cognitiu i socioafectiu.  Pretenem millorar la qualitat de vida de l’alumnat amb diversitat funcional de la nostra escola alhora que es promou la seva integració en la vida social i comunitària.Així doncs, per tal de millorar la relació entre alumnat i referents, aquests darrers participen de l’activitat de piscina de forma activa dins l’aigua.  Aquesta pràctica del maternatge ens permet augmentar el coneixement mutu tot enfortint el vincle i facilitant l’adaptació al medi aquàtic.

Paral·lelament els tècnics del servei de piscina podran assessorar i fer propostes als referents per una millora del control postural de l’alumnat.