Projecte d’Artteràpia

Projecte d’Artteràpia al Centre d’Educació Especial Font de l’Abella: atenció individual a través dels llenguatges artístics amb nens i nenes amb un trastorn de l’espectre autista i/o discapacitat intel·lectual.

Es tracta d’un projecte becat per l‘Associació professional d’Artterapeutes Grefart que realitza la Montse Cortés, membre d’aquesta entitat.En la modalitat de sessions individuals actualment s’estan realizant intervencions setmanals amb tres nens.

L’artteràpia al CEE Font de l’Abella es considera un recurs que s’integra en els objectius d’atenció a les necessitats específiques dels seus alumnes i d’enfoc en les seves capacitats.L’atenció artterapèutica té a veure amb oferir a la persona un marc d’escolta facilitador a través de l’ús dels materials i processos de l’art, potenciant el treball des de les capacitats i possibilitant camps d’experiència i de relació. Les sessions d’artteràpia a l’escola Font de l’Abella es fan en horari lectiu al llarg de el curs escolar, a l’aula de plàstica.

Tenen una periodicitat setmanal i depenent de cada cas son d’una hora a trenta minuts de durada.

El marc artterapèutic, contingut en l’estructura simbòlica i organitzativa de l’escola, es va construint com un itinerari singular amb cada nen en particular.

Més informació contactar amb: montsecorteslecha@gmail.com