La importància de fer sortides.

En el moment de fer una sortida ens marquem uns objectius generals: situar-se, orientar-se i conèixer la localitat on es viu en tots els seus aspectes i adquirir i utilitzar el vocabulari propi que suposa el descobriment del nou entorn. Aquests els concretem en els següents:

1. Utilitzar correctament els transports públics fent servir la targeta integrada de transport.
  2. Conèixer i fer ús dels recursos i serveis que ofereix la ciutat (culturals, de lleure, sanitaris, socials, esportius…).
  3. Usar de manera funcional i social la llengua fora de l’àmbit estrictament escolar.
  4. Assumir les sortides com una tasca escolar i una activitat lúdica i de relacions socials.
  5. Practicar hàbits bàsics de treball abans, durant i després de les sortides.
  6. Respectar les normes de convivència i les normes d’ús concretes dels llocs visitats.
  7. Participar i gaudir de les sortides tant en l’aspecte relacional com de continguts.

Quins continguts treballem a les sortides?

• Anticipació de la sortida; on anem, com hi anem què farem i quan hi anem.
  • Orientació espacial.
  • Orientació i combinació de línies de transport per a arribar a un lloc concret.
  • Ús i interpretació dels senyals com a font d’informació.
  • Respecte vers les formes i maneres convencionalment correctes anant pel carrer, els transports públics…
  • Acceptació de les normes d’ús dels serveis públics.
  • Acceptació dels drets i deures com a ciutadans.
  • Actitud participativa.
  • Actitud participativa i de col·laboració.
  • Actuació d’acord amb el bon ús que mereixen els materials propis, els comunitaris i els dels altres.
  • Respecte del medi ambient.

Com avaluem les sortides:

L’avaluació compleix tres etapes: abans, durant i després de les sortides.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *