En el moment de fer una sortida ens marquem uns objectius generals: situar-se, orientar-se i conèixer la localitat on es viu en tots els seus aspectes i adquirir i utilitzar el vocabulari propi que suposa el descobriment del nou entorn. Aquests els concretem en els següents:
- Utilitzar correctament els transports públics fent servir la targeta integrada de transport.
- Conèixer i fer ús dels recursos i serveis que ofereix la ciutat (culturals, de lleure, sanitaris, socials, esportius…).
- Usar de manera funcional i social la llengua fora de l’àmbit estrictament escolar.
- Assumir les sortides com una tasca escolar i una activitat lúdica i de relacions socials.
- Practicar hàbits bàsics de treball abans, durant i després de les sortides.
- Respectar les normes de convivència i les normes d’ús concretes dels llocs visitats.
- Participar i gaudir de les sortides tant en l’aspecte relacional com de continguts.
Quins continguts treballem a les sortides?
- Anticipació de la sortida; on anem, com hi anem què farem i quan hi anem.
- Orientació espacial.
- Orientació i combinació de línies de transport per a arribar a un lloc concret.
- Ús i interpretació dels senyals com a font d’informació.
- Respecte vers les formes i maneres convencionalment correctes anant pel carrer, els transports públics…
- Acceptació de les normes d’ús dels serveis públics.
- Acceptació dels drets i deures com a ciutadans.
- Actitud participativa.
- Actitud participativa i de col·laboració.
- Actuació d’acord amb el bon ús que mereixen els materials propis, els comunitaris i els dels altres.
- Respecte del medi ambient.
Com avaluem les sortides:
L’avaluació compleix tres etapes: abans, durant i després de les sortides.