Multisensorial

El projecte d’estimulació multisensorial i d’integració sensorial es basa en la teoria de la integració sensorial de la terapeuta Anna Jean Ayres, que defensa que les habilitats de concentració, d’organització, d’autoestima, d’autocontrol i les capacitats d’abstracció i raonament estan directament relacionades amb el funcionament de cada sistema sensorial (visual, auditiu, gustatiu, olfactiu, tàctil, propioceptiu i vestibular) i amb la integració organitzada de tota la informació que arriba de l’ambient i del nostre propi cos.

L’habilitat del sistema nerviós central de rebre i interpretar les sensacions provinents del nostre cos i de l’entorn constitueix la base sobre la que el nen o la nena crearà noves habilitats en totes les àrees del seu desenvolupament.

Les activitats d’integració sensorial es basen en proporcionar una entrada sensorial organitzada per a que el nen o la nena puguin tenir control sobre si mateixos, així com produir una resposta adaptativa. Progressivament el nen o la nena serà capaç de processar informació sensorial més complexa de manera efectiva.

L’escola compta amb la sala Snoezelen per realitzar diferents activitats d’estimulació multisensorial. Un dels principals objectius d’aquesta sala és afavorir l’ús dels sentits, facilitant la vivència d’experiències sensorials riques i variades. Les principals funcions que es promouen són:

  • La relaxació.
  • El desenvolupament de la confiança en un mateix.
  • L’autocontrol.
  • Incentivar l’exploració i la capacitat creativa.
  • Establir una bona comunicació.
  • Fomentar la sensació de benestar físic i emocional.
  • Promoure la capacitat d’elecció.
  • Augmentar el temps d’atenció i de concentració.
  • Reduir les alteracions conductuals.