Orientació Professional

Aquest departament s’encarrega de fer les gestions d’orientació professional o d’estudis post-obligatoris de l’alumnat que ha arribat al final de l’etapa d’educació obligatòria. Aquest procés té com objectiu principal assessorar i donar suport als alumnes i a les seves famílies en un moment tant important com és la presa de decisions sobre el seu futur professional.

Les actuacions educatives d’aquest procés pretenen aconseguir el màxim desenvolupament personal de cada alumne/a, potenciant la seva maduresa, autonomia i la presa de decisions coherents i responsables, amb la finalitat d’afavorir la seva participació en la societat i la futura incorporació al món laboral.

Les alternatives de formació post-obligatòria són:

• El programa de Transició a la Vida Adulta (TVA).
  • En centres ordinaris, els Programes de Formació i Inserció (PFI), i en centres d’educació especial, els Itineraris Formatius Específics (IFE).
  • Les escoles d’adults.
  • La formació ocupacional.

Les alternatives laborals i ocupacionals són:

• El Centre Especial de Treball (CET).
  • El Centre Ocupacional (CO).
  • El treball ordinari amb suport.