CEEPSIR

Com cada any, des del curs 2017-18, dos professionals de l’escola fan ruta per diverses escoles públiques i concertades de Barcelona oferint assessorament i recursos als centres ordinaris que atenen alumnat amb necessitats educatives especials, per tal de promoure entorns inclusius, potenciant l’èxit dels nens i les nenes en els diferents àmbits de desenvolupament personal, social i curricular.

La col·laboració amb l’escola ordinària es realitza quan l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) que atén a l’escola ordinària considera que pot ser convenient. Aquest té un paper clau en el procés, ja que és qui rep la demanda de l’escola, analitza les necessitats i fa la derivació al CEEPSIR.

Aquest servei permet obrir una altra porta al món educatiu i, per tant, entendre l’educació com un treball conjunt i de tota la comunitat educativa. La tasca de tot l’equip del CEEPSIR té com a objectiu ajudar a millorar tant la qualitat de vida de l’alumnat com a l’exercici professional dels docents.

Per assolir aquest objectiu, el CEPPSIR escolta tant a l’equip directiu com al claustre de professors, per tal de comprendre les característiques i la cultura del centre, valorant els recursos materials i humans dels que es disposa i contribuïnt a construir les estratègies de treball més adequades, per tal d’eliminar barreres en l’aprenentatge i garantir la participació de tot l’alumnat del centre.

També col·labora en l’adaptació de llibres i materials que es fan servir a la classe, adequant-los tant a en l’àmbit lingüístic com a en l’àmbit de continguts, seqüenciant el nivell de dificultat de les activitats segons les capacitats que es volen desenvolupar.

El CEEPSIR, neix amb la voluntat de complir l’encàrrec de contribuir, juntament amb els altres serveis educatius de la zona, a dotar als centres d’ensenyament ordinari de recursos personals, tècnics i materials per tal d’optimitzar el procés educatiu dels alumnes amb NEE. El suport a la inclusió és, doncs, el nou repte a que afronten l’escola especial i els seus professionals.