Ajudem a millorar el benestar de l’alumnat de Cerdanyola!

ATFIM estem participant en un projecte que ofereix un servei a la comunitat de Cerdanyola. Ens han demanat que ajudem a confeccionar material per millorar l’ergonomia en sedestació a l’aula pels centres de secundària, primària i infantil de la ciutat.

Sabeu què és l’ergonomia? Fa unes setmanes els alumnes d’ATFIM vam fer un taller per conèixer què és l’ergonomia i com ens pot ajudar en el nostre dia a dia. Vam aprendre com és d’important adaptar la zona o l’espai de treball a les persones, per millorar la concentració i l’atenció per tal de realitzar les tasques de manera eficient i evitar possibles lesions.

Com podem millorar l’ergonomia de manera senzilla?

• Esquena recta i en contacte amb el respatller.
  • Peus recolzats al terra.
  • Pelvis i genolls format un angle de 90º.
  • Avantbraços recolzats a la taula.
  • Espatlles i cos relaxats.

Sembla fàcil però no ho és. Les aules sovint tenen un mobiliari estàndard que no s’adequa a les necessitats de tothom. Cada jove o infant és diferent de l’altre i, per això, cal fer adaptacions de l’entorn per afavorir un to postural adequat.

Per aquest motiu s’ha fet una proposta de la qual tots els centres educatius es poden beneficiar: elaborar reposapeus de tres mides diferents, adaptades a tres mides de cadires diferents.

Per decorar-los hem dibuixat, pintat, estampat i fins i tot hem fet grafitis, amb l’ajut dels alumnes d’AAGS.

Alumne d’AAGS aplicant la tècnica del grafitis

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *