Aprenentatge i servei

El servei comunitari el realitzen només l’alumnat de 4rt d’ESO dins de l’àrea de projectes, englobant, per tant, diferents espais curriculars.

El projecte del nostre centre titulat “Contes de tu a tu” consisteix en el treball dels estereotips i rols de gènere en els contes tradicionals per tal de transformar-los i donar-los a conèixer als alumnes d’escoles d’educació infantil de Cerdanyola del Vallès, tot anant a dur a terme conta contes i activitats diverses a aquests centres amb els nostres alumnes de 4t d’ESO.

Al nostre centre detectem la necessitat de fer un canvi de paradigma en la visió que es té dels nostres alumnes com a etiquetats d’educació especial, i, per primer cop, passar de ser dels que reben els ajuts a ser els protagonistes que els duen a terme. Volem una experiència positiva pels nostres alumnes, tot esdevenint l’eix central d’una activitat on ells puguin potenciar la seva autoestima tot deixant de costat aquella etiqueta que porten arrossegant durant anys. És per això que pensem que els influenciarà de manera molt satisfactòria el fet de poder anar ells a explicar contes a nens i nenes més petits ja que sentiran que són capaços de transmetre emocions i coneixements, així com superar una gran quantitat de pors que porten amb ells donades per les dificultats que no han parat d’escoltar que tenen.