L’alumnat de 4t reflexiona sobre diversitat cultural i mitjans de comunicació

L’associació “El Parlante” (arran d’una proposta de Joventut de l’Ajuntament de Barberà) ha realitzat aquest curs uns tallers de conscienciació sobre la imatge que els mitjans de comunicació donen sobre la diversitat cultural. El projecte s’anomena Cruïlla Comuna i es va realitzar a 4t en quatre sessions durant el primer trimestre.

Aquests tallers consistien en fer prendre consciència dels prejudicis i les imatges preconcebudes que tenim d’alguns països i races. Amb sessions participatives van fer adonar a l’alumnat que els mitjans de comunicació són, en part, responsables d’aquestes percepcions que les dades desmenteixen. La darrere sessió, plantejada com un joc de rol, va incentiva la recerca d’arguments que contrastessin amb les visions racistes que, sovint, impregnen la nostra percepció sobre les persones migrades.

Com a cloenda i conclusió dels tallers, el passat 23 de març Joventut de l’Ajuntament de Barberà del Vallès va organitzar una presentació del projecte realitzat a l’institut. L’entrada al teatre simulava un pas per la frontera a l’anomenat Primer Món (performance realitzada per Paranoia Teatre i Esquizodrama ) El Parlante va explicar la seva metodologia per contrarestar els prejudicis i 4 alumnes van explicar la seva experiència en els tallers. Per acabar, vam poder veure el video que l’associació ha creat per recollir l’experiència del nostre alumnat.

Si voleu conèixer l’experiència, podeu veure el vídeo al canal de youtube de El Parlante i que us inserim aquí.