Hort escolar (Curs 06 – 07)

Hort escolar

Curs 06 – 07

Al llarg del curs 2006-2007 varem haver de començar replantejant-nos l’espai dedicat a l’hort. Finalment va quedar a l’espai de terra que hi ha darrera de l’edifici nou, un lloc a on ja, fa anys, havia estat situat l’hort. Es va començar a plantar a finals de gener. A l’hort hi havien enciams, cols, bledes, patates, cebes, porros, tomàquets, pebrots, carbassots, cogombres, pastanagues, carxofes i maduixes.

Al llarg de tot l’any es van anar desenvolupant tasques de jardineria per tal de mantenir i millorar els parterres del pati, plantant rosers  i plantes de flor de molts tipus.

A la part de darrera de l’edifici nou es va instal·lar un umbracle amb plantes trepadores, per afavorir una millor regulació de la llum natural a les aules contigües.

També es va instal·lar el reg automàtic a l’hort, ajudat de aspersors, i a la zona de les pistes de basquet a on hi ha plantats uns quants arbres fruiters, tals com un kiwi, una olivera, un taronger, una figuera i un parell de perers.

Com cada any des del 2004 es van plantar dos arbres més al pati, un perer i una magnòlia.

A partir d’aquest projecte mediambiental també s’ens va facilitar la participació a unes jornades de divulgació del projecte GLOBE i la posterior incorporació al mateix.

Plantes cultivades (2007)

hort01 Plantes de síndria. hort02 Plantes de maduixa.
hort09 Cols. hort03 Plantes de tomàquet.
hort04 Cebes. hort05 Api.
hort07 Enciams. hort10 Carxofera.
hort08 Bledes. hort14 Pastanagues.
hort12 Cols, cebes i bledes. hort17 Vista general de l’hort.
hort21 Aspersor. hort24 L’aspersor en funcionament.
hort27 Programador de reg. hort25 Plantes aromàtiques.

Hi ha un espai a on podem trobar suport pels projectes mediambientals: Centre de documentació i experimentació en ciències i tecnologia.