Benvinguts i benvingudes a l'Institut Hipàtia d'Alexandria.

El nostre nom identifica perfectament l'esperit del nostre centre. Tenint en compte els nostres clàssics volem aprofundir en la ciència i les humanitats des del profund esperit crític, passant pel rigor dels aprenentatges adquirits per formar als nostres alumnes en el vessant humà més competent.

Ajudem a formar persones!

Preinscripció i Matrícula pel curs 2015 - 2016

Entrada de l'Institut

JORNADA DE PORTES OBERTES

Entrada de l'Institut

El proper dia 9 de març entre les 16.30 i les 20.00 podreu venir a visitar el nostre centre a la jornada que dedicarem a les portes obertes. Podreu conèixer el nostre projecte i veure les instal·lacions de l'institut.

Us hi esperem

L'HIPÀTIA PARTICIPA AL MOBILE WORD CAPITAL BARCELONA

Enviada per admin el 26/Feb/2015 - 18:19

Mobile Word Capital Barcelona (MWCB) és una iniciativa privada que té com a objectiu ser el referent mundial  del món de la telefonia mòbil des de Barcelona.

Una de les àrees centrals de treball de MWCB és mEducation, centre de competència des del qual es potencia la transformació mòbil en l’àmbit educatiu, tant pel que fa a la introducció de dispositius i solucions mòbils a les aules com a l’impuls de l’esperit emprenedor dels alumnes.

Dins d’aquesta àrea s’incorpora el  projecte MHM. El Mobile History Maps és un projecte de Georeferenciació col·laborativa del Patrimoni (material i immaterial) recollit per l’alumnat de les escoles de Catalunya, amb la finalitat que pugui ésser consultat per la ciutadania des d’un dispositiu mòbil a travès d’una APP específica.

El nostre centre participa amb algunes alumnes de 3er d’ESO que de forma voluntària han volgut georeferenciar alguns indrets als voltant del Riu Tenes, patrimoni que aquest curs l’Ins Hipàtia d’Alexandria ha apadrinat. Us convidem a visitar el nostre blog per trobar tota la informació.

L’HIPÀTIA APADRINA EL TENES I EL GEOLOCALITZA AL MHM

Enviada per admin el 26/Feb/2015 - 18:15

L’Institut Hipàtia d’Alexandria participa en el projecte de la Generalitat de Catalunya “Apadrinem el Patrimoni” amb l’objectiu d’acostar el riu Tenes a la comunitat educativa i al municipi. D’aquesta manera, esdevé un tema transversal de diferents projectes de centre.
Un d’aquests projectes consisteix en formar  part de la iniciativa del MHM, que consisteix en geolocalitzar espais d’interès cultural, en el nostre cas, al voltant del riu Tenes al seu pas per Lliçà d’Amunt. D’aquesta manera formem part d’un projecte que va més enllà del nostre institut i se suma al que també s’estan realitzant des d’alguns centres de Secundària de tot Catalunya.
A través del  bloc podràs obtenir la informació de les diferents activitats i linkar directament el MHM.

L'HIPÀTIA PARTICIPA A LA BML

Enviada per admin el 26/Feb/2015 - 18:10

La Barcelona Màgic Line (BML) és la caminada solidària que organitza Sant Joan de Déu, i que es realitzarà el proper diumenge 1 de març per sensibilitzar i recollir fons destinats a programes d’atenció a les persones més vulnerables: famílies sense llar, gent amb problemes de salut mental, amb discapacitat intel·lectual, dependència, infància hospitalitzada… També es treballarà en la recerca biomèdica i la cooperació internacional.

És una caminada no competitiva, en la qual es participa en equips d’ entre tres i vint-i-cinc persones. Els equips es marquen un repte solidari: implicar el seu entorn per a sensibilitzar i recollir diners per a programes socials; i un repte esportiu, per la distància a recórrer el dia de la caminada (40km, 30km, 20km o 10km).

El 100% dels diners aconseguits pels equips de la obra benèfica es destinen als programes socials de l’hospital barceloní.

CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA A LA GARRIGA

Enviada per admin el 26/Feb/2015 - 18:07

L’Institut Hipàtia d’Alexandria participarà al certamen de lectura en veu alta amb una selecció de peces de l’obra “Mar i Cel”. Aquest serà un tastet de la tan esperada obra d'aquest curs.

Els alumnes de 3er amenitzaran la jornada que se celebrarà a la Garriga el  dia 18 de març.

El certamen de lectura en veu alta està emmarcat al Pla Nacional de Lectura, impulsat per Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »