Quants residus generem?

Durant la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, els alumnes de 2n i 3r d’ESO van realitzar una pràctica de laboratori de matemàtiques. L’acció consistia en calcular quants centímetres quadrats de residus es generen utilitzant envasos de tipus Tetrabrick de diferents capacitats (de 200 ml fins a 2 litres).

Conclusió? Si volem ser ecològics, hem d’utilitzar envasos com més grans millor!

La Tuies, en Pau i en Josep us ho expliquen en aquest vídeo. 

El curiós incident del gos a mitjanit

El passat 16 de novembre, els alumnes dels dos grups de segon d’ESO van anar al teatre Poliorama de Barcelona a veure l’obra El curiós incident del gos a mitjanit. L’experiència va ser molt enriquidora.  La interpretació de Pol López (i d’Ivan Benet, Cristina Genebat, Mireia Aixalà, entre d’altres) la utilització de música en directe, l’impacte de la multifuncional i multi premiada escenografia i la dinàmica direcció de Julio Manrique, van endinsar els alumnes en un dels grans espectacles teatrals dels darrers anys.

Haver llegit prèviament l’obra permeté que poguéssim gaudir de l’espectacle en tota la seva profunditat.

curiso-incident
curios

Setmana europea de prevenció de residus

logo_ewwr_cat_degCreiem que hem de seguir creixent i millorant en el nostre projecte d’Institut Sostenible. Per això ens hem adherit a la iniciativa d’aquesta setmana europea. Ho treballarem des de tutoria i, transversalment, amb les altres matèries.

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus neix d’un projecte de 3 anys que rep el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea. L’objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i arreu d’Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.

Una Setmana Europea per:

·    Donar a conèixer estratègies de reducció de residus i la política de la Unió Europea i dels seus Estats membres en aquesta matèria.

·    Fomentar accions sostenibles per reduir els residus arreu d’Europa.

·    Fer públic les tasques dutes a terme pels diversos actors mitjançant exemples concrets de reducció de residus.

·    Fer canviar el comportament quotidià dels europeus (consum, producció).

Renovem el consell escolar

Aquesta setmana s’ha iniciat el procés per renovar una part del consell escolar. Cal votar dos mares o pares per formar-hi part.

La vostra participació en aquest procés és essencial:

ANIMEU-VOS A PRESENTAR-VOS COM A CANDIDATS; ANIMEU-VOS A VOTAR!

captura-de-pantalla-2016-11-19-a-les-9-47-11

EL NOSTRE INSTITUT AL PROGRAMA DIVENDRES DE TV3

L’Aleix R, en Genís P i en Cesc C, juntament amb la seva tutora Anna Martínez, han aparegut al programa Divendres de TV3 que s’ha filmat a Sant Gregori per explicar el projecte Moments Compartits que es du a terme amb la Residència Les Oliveres. L’empatia i els vincles establerts entre els joves i els grans s’ha fet palpable i ha estat molt emotiu.

Els alumnes s’han explicat molt bé, sembla que ho hagin fet tota la vida això de sortir a la tele!

moments

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/divendres/descobrim-el-projecte-moments-compartits/video/5632090/

Taller de fotografia amb David Julià

El fotògraf David Julià i Marquet de Sant Aniol de Finestres, ha fet un taller de fotografia amb els alumnes de 1r d’ESO. Els nostres joves han après els diferents tipus de càmeres, la seva evolució, característiques de les fotografies i com fer les millors fotos amb l’IPAD. Han fet un munt de fotografies i les han anat analitzant per distingir els elements de qualitat de cadascuna.

Tots han participat amb interès i entusiasme, han après molt i gaudit d’aquesta activitat. Moltes gràcies David!

Moments Compartits

El passat 20 d’octubre els alumnes de 2A van participar en la primera activitat d’enguany dins el projecte Moments Compartits que organitza la residència Les Oliveres juntament amb l’institut. En arribar, van assistir a un taller sobre l’Alzheimer (el passat 21 de setembre se’n commemorava el dia internacional) i tot seguit van estar jugant amb la gent gran. Els jocs amb els quals van treballar eren de tipus memorístic, manipulatiu, visual, amb formes geomètriques, reconeixement de números, hores, peces de roba, parts de la casa, entre d’altres. 

La valoració de l’experiència és més que positiva i enriquidora tan pels avis com pels adolescents.

Auxiliar de conversa

Ens plau donar la benvinguda a l’auxiliar de conversa Brittany Cooper; una jove periodista de South Carolina amb experiència docent. Estarà amb nosaltres tot el curs i aquest primer trimestre farà suport de llengua anglesa  a tots els cursos, en especial activitats de conversa.

brittany
brittany

 

Curs per gestionar els projectes KA2

El professor Xavier Cortina ha assistit, en representació de l’Institut, a una formació per gestionar els dos projectes KA2 que ens han adjudicat enguany. Al curs, organitzat i impartit per l’agencia nacional d’internacionalització de l’educació, hi han assitit els coordinadors de totes les escoles beneficiaries del KA2.

img-20161013-wa0003
img-20161013-wa0004

 

 

S’inicia el Projecte de Mediació a l’institut

Està més que demostrat que les relacions socials tenen una gran influència en el rendiment personal i professional de les persones. El bon ambient de treball propicia a desenvolupar de manera efectiva les nostres qualitats personals, la creativitat, i el treball en equip. Comptant que el bon funcionament d’un centre és el sumatori de tots els membres de la comunicat educativa, és imprescindible vetllar i fomentar la bona relació entre tots ells.
Per aquest motiu, durant el curs 2016/17 engegarem el projecte de convivència i mediació a l’Institut Vall de Llémena de Sant Gregori.

icona_pdfPRESENTACIÓ

 

La mediació és un mètode constructiu de resolució de conflictes en què les dues parts enfrontades recorren voluntàriament a una tercera persona imparcial, el mediador, per arribar a un acord satisfactori per a les dues parts. Els mediadors seran alumnes, professors i pares i mares que es formaran per tirar endavant aquest servei. El coordinador del projecte és el professor Faló Garcia.

mediacio1 mediacio2

Avaluar per aprendre

Sovint, els professors ens convertim en alumnes. És el que ens va succeir dilluns passat tot escoltant els consells de la Neus Santmartí, catedràtica i professora emèrita del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l’Educació de la U.A.B.

Ens va parlar de l’avaluació com a eina d’aprenentatge, un dels eixos vertebradors del projecte educatiu del centre. Ens va recordar que si volem una veritable reforma educativa, cal començar reformant l’avaluació.

Si entre tots entenem que l’error és un punt de partida, es convertirà en un motor per a l’aprenentatge de l’alumne i no en una mera penalització.

img-20160928-wa0006

La primera tutoria dels alumnes de primer

Els alumnes de 2n d’ESO han participat en la primera sessió de tutoria dels alumnes de 1r d’ESO per explicar-los com va ser la seva entrada a l’institut i el seu procés d’adaptació.

Qui millor per explicar-los com se senten i sentiran que els que ho van viure fa tot just un any?

La sessió ha estat molt interessant i enriquidora i han contestat moltíssimes preguntes dels seus nous companys.

20160913_114033

Benvinguts al curs 2016/2017

Any rere any, seguim creixent: ja som 15 professors i 170 alumnes.

També creixen la il·lusió i les ganes per seguir innovant i treballant en els nostres pilars: amb l’alumne com a centre del procés educatiu, seguirem fomentant la creativitat, el plurilingüisme, l’aprenentatge col·laboratiu, el treball per projectes i l’intercanvi amb d’altres centres.

Estem impacients per començar. Esperem que gaudiu d’aquest nou curs!

 

Els professors dels professors

Els docents de L’Institut Vall de Llémena hem aprofitat els primers dies de setembre per organitzar-nos i formar-nos. Les paraules del professor Santiago Moll (Metodologia, lideratge i gestió del temps), de la Dra Mila Naranjo (Universitat de Vic), experta en treball cooperatiu i el Dr. Fernando Hernández  (Universitat de Barcelona), expert en treball per projectes,  ens han fet replantejar alguns aspectes de la nostra tasca docent, alhora que ens reafirmaven com a grup per seguir avançant junts en l’assoliment dels nostres objectius.

Fotoprofes
Fotoprofes2

Maria L. i Pau R. a l’English Day

Estem molt orgullosos dels nostres alumnes Maria Ll. i Pau R que han presentat en anglès el projecte Global Scholars  a professors d’anglès i responsables del Departament d’Ensenyament en la cloenda de la jornada English Day organitzats a l’Institut Antoni Cumella de Granollers.

Van ser els únics alumnes que van intervenir en la jornada i van mostrar molta seguretat i un alt nivell comunicatiu en aquesta llengua. Vegeu-los en el vídeo.


 

Tab-dub dels alumnes de 1r d’ESO amb els avis de la Residència Les Oliveres

Els nostres alumnes de 1r d’ESO amb els avis de la Residència Les Oliveres, dins del projecte Moments Compartits han creat un Tab-dub conjuntament per celebrar el final del curs i deixar constància de la magnífica experiència educativa i personal que han representat totes les estones que han passat junts.

Valors com consciència social, respecte, solidaritat, empatia, companyonia, … i molt d’afecte és el que els residents i educadores de les Oliveres han aportat als nostres joves. Moltes gràcies!

Mariona P. guanyadora del concurs de Prosa Juvenil 2016

Planas, MarionaL’alumna Mariona P. de 2n ESO ha guanyat el concurs literari de PROSA JUVENIL 2016  de Sant Gregori, amb l’obra titulada Amors prohibits.

[…] La Sibilia plorava i plorava i no parava de plorar. Tenia les galtes roges de tant eixugar-se les llàgrimes que li queien rodolant galtes avall delatant la seva pena, la seva impotència, la ràbia que sentia en veure’s tan sola, tan perduda, tan dèbil. No podia permetre que li fessin mal, a la Dolça; però, de fet, sense ella la seva vida no tenia cap sentit, ja era igual continuar, defallir o morir. Sense la Dolça res valia la pena. No obstant, les inquietuds de la Sibilia sempre anaven més enllà del que ella s’imaginava, i un feix d’esperança i ànim li quedà resguardat al cor. […]

Enhorabona!!!

Global Scholars Community Action Project

Els alumnes de Global Scholars de l’Institut Vall de Llémena acaben de publicar el seu Community Action Project, un projecte dedicat a millorar el seu poble. Han triat promocionar una ruta segura i sostenible en bicicleta entre Sant Gregori i Girona, passant pel camí ral i utilitzant camins segurs a partir de la Nestlé i fins a plaça independència. Aquest projecte es presentarà el proper 22 de Juny a Barcelona amb la resta de projectes que s’han fet arreu de Catalunya. Us convidem a fer-hi una ullada i descarregar-vos la ruta. Agraïm la col.laboració de l’Ajuntament de Sant Gregori.

http://camiralsantgregori.blogspot.com.es/

Camí Ral de Sant Gregori from Institut Vall de Llémena on Vimeo.

Vídeo La densitat de l’aigua calenta i freda guardonat a X(p)rimenta 2016.

El vídeo sobre l’experiment “La densitat de l’aigua calenta i freda” realitzat pels nostres alumnes de 1r d’ESO Cesc C, Genís P, Paula J, Mar R i Aleix R, ha estat guardonat amb el primer premi de Secundària al concurs de vídeos d’experiments científics. En aquesta edició s’han presentat 187 vídeos a concurs.
Enhorabona!!

X(p)rimenta és una iniciativa organitzada conjuntament per Recerca en Acció, portal de la Fundació  Catalana per a la Recerca i la Innovació i per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), i amb el patrocini dels Vilars Rurals, del Grup SERHS.

L’Intercanvi amb Holanda dia a dia

Els alumnes de 2n d’ESO fan la segona part de l’intercanvi amb els companys d’Alphen aan den Rijn. Després de l’estada dels alumnes holandesos a Sant Gregori,  són ells que han viatjat a Holanda per conèixer la seva escola, el país i practicar l’anglès,