Arrugas 24

Des del Pla de lectura, aquest curs 23-24 hem tornat a llegir la novel·la gràfica Arrugas amb tot l’alumnat de 3r d’ESO i hem compartit l’experiència a dues trobades conjuntes durant les classes de llengua.

Enguany ha estat molt enriquidora l’experiència dels i les alumnes que estan col·laborant amb el programa Grans moments de Càritas, per ampliar aquesta lectura sobre la gent gran i sobre l’Alzheimer.

Aquest és el tema d’Arrugas, tractat amb una mirada tendra i optimista, que no ens deixa indiferents i que ens anima a fer recomanacions com les que aquí us deixem.

Jo li recomano al meu avi, perquè a vegades s’enfada per l’edat que té i està desanimat; per tant, li dedico a ell per demostrar-li que hi ha molta gent gran que es troben molt pitjor que ell i que es queden tot el dia tancats a casa.

El recomano al meu germà, ja que crec que està en una edat on comencen a ser conscients de moltes coses i, també, poden arribar a fer bromes sobre l’Alzheimer, perquè ja no recorden gaire i és important reconèixer que no és un tema per a jugar.

Jo el recomanaria, especialment, als meus avis i a la meva besàvia, perquè els tres són persones les quals, tenint en compte la seva edat, es troben molt bé de salut. La meva besàvia té més de 90 anys i encara viu sola al seu pis. El meu avi camina 13 km cada dia; la meva àvia cuida a tothom i cuina molt bé i crec que ho hauríem d’agrair molt.

El libro me recordó a un familiar que sufrió Alzheimer, pero fue bonito y bastante sentimental ya que me hizo pensar en los buenos recuerdos que pasé con mi abuelo. Si tuviese que recomendárselo a alguien sería a la mujer de mi abuelo. Como opinión personal, realmente, me fascinó y me encantó el contexto de la historia.

Dedico el llibre al meu germà, en G C, per tal de conscienciar-lo i que quan anem a casa dels avis, deixi de banda la play.

Jo recomanaria aquest llibre a la meva mare perquè la seva mare -la meva àvia- té demència bastant avançada, i m’agradaria que el llegís per saber una altra història relacionada amb la demència.

Agraïm a la biblioteca de Sant Gregori la seva col·laboració en aconseguir-nos un lot de 42 exemplars del llibre.