Estudis

A l’institut La Sínia acompanyem els nois i les noies de 1r a 4t d’ESO en la seva formació, el seu creixement i la descoberta de si mateixos, perquè puguin madurar i desplegar les seves potencialitats personals i col·lectives. Volem que assoleixin un coneixement amb sentit, que els estimuli a comprendre el món, estimar-lo i implicar-se en la seva transformació i millora.

Comptem amb les famílies com a part del projecte. Les escoltem i les convidem a implicar-se en activitats diverses. Treballem en xarxa amb altres instituts per transformar l’educació i som centre formador de referència en innovació educativa per al professorat de secundària a la nostra zona.

Són eixos importants del nostre institut:

• Organització en grups de 20 alumnes per aula.
  • Proposta d’aprenentatges pròpia, que a més dels àmbits específics (disciplines acadèmiques), incorpora també els projectes transversals i tallers d’aprenentatge no formal.
  • Treball de les competències bàsiques i clau en base al pensament crític i a la resolució de problemes.
  • Aprenentatge profund, connectat al món i a la nostra societat, en contextos autèntics, amb temps per revisar i millorar allò que treballem.
  • Treball continuat i transversal de la competència digital de 1r a 4t, amb programació, robòtica i impressió 3D.
  • Compaginació del treball personal amb el de grup, de forma col·laborativa.
  • Comunicació eficaç dels aprenentatges, tant de forma escrita, com oral o Multimèdia. Fem exhibicions públiques i educació mediàtica (còmic, fotografia, ràdio, vídeo,…).
  • Impuls de la lectura de forma personalitzada i la intercomprensió lingüística entre diferents llengües romàniques
  • Foment de la mentalitat de creixement i la confiança en les pròpies capacitats.
  • Oferta de quatre itineraris optatius a 4t d’ESO, per orientar en l’etapa postobligatòria a l’àmbit cientificotecnològic, humanístic, artístic i al món del treball.
  • Sortides i activitats complementàries dintre i fora de l’aula.
  • Arrelament al poble i col·laboració amb les escoles i entitats.

Ens proposem ser útils als nostres nois i noies, com a referents i facilitadors de recursos i aprenentatges, amb matèries i propostes de treball que els enriqueixin la seva experiència i el seu potencial com a aprenents. Volem que estiguin preparats, que segueixin creixent i se’n surtin en els seus nous reptes personals en acabar l’ESO.