Premi Baldiri Reixac

L’alumna de segon de batxillerat  Mireia Casañas Dalmau ha obtingut un premi Baldiri Reixac dins de la categoria premis als alumnes. Concretament el treball que ha merescut el premi és el TdR presentat aquest curs titulat Aprenem cantant, però, des de quan? El Secretariat de Corals infantils de Catalunya i la coral infantil Cors Alegres de Valls, tutoritzat per la professora M. Brusco.

Mireia Casañas i la tutora del seu TdR, M. Brusco.
Bat i CF_Aprenent cantant_Narcís Oller_Valls
En l’acte de lliurament de premis amb el director J.M. Pallàs.

El treball està centrat en l’estudi del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC) i en la Coral Infantil Cors Alegres de Valls; investiga el sorgiment de les entitats, les seves funcions, l’organització i en el cas del SCIC, també s’estudia la recuperació del català com a llengua de cultura mitjançant cançoners populars. Es tracta d’una recerca sobre l’origen d’aquests moviments connectada amb l’actualitat, i mostra que, malgrat les difícils circumstàncies històriques de l’època de la seva fundació, les entitats han anat creixent fins a esdevenir un gran símbol dins el panorama cultural de la música a Catalunya.

Els XXXVIII premis Baldiri Reixac, patrocinats per la Fundació Carulla, es van lliurar el passat diumenge 8 de maig al Casal de l’Espluga de Francolí en un acte presidit per la consellera d’ensenyament, Meritxell Ruiz.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *