Jornades projecte Delegats en 3D

El divendres 26 de maig, dues alumnes de 3r B i la tutora del grup vam participar a les jornades del projecte Delegats en 3D, en el qual hem participat (juntament amb els cursos de 1r d’ESO) durant aquest curs.

3D és un projecte que pretén fomentar la cultura participativa dins dels centres educatius a través del desenvolupament d’un projecte concret escollit pel propi alumnat i implementat de forma participativa.

Els alumnes, a través de la figura del delegat/a de classe i amb el suport del tutor/a,  porten a terme un projecte que els implica organitzar-se, assumir tasques i prendre decisions de forma conjunta al llarg del curs.

Els objectius del projecte són:

1. Potenciar i reforçar la tasca del delegat i delegada com a interlocutor i dinamitzador de l’aula.
2. Millorar les competències de l’alumnat i del professorat en coneixements, procediments i actituds per treballar i organitzar-se de manera participativa a l’aula mitjançant la pràctica participativa.
3. Fomentar el rol actiu de l’alumnat en la presa de dedicions sobre els temes que li afecten.
4. Millorar i incrementar la qualitat de la participació al centre.

La jornada va ser a l’Espai Jove Fontana, al barri de Gràcia de Barcelona. Primer ens van oferir un bon esmorzar i després ens vam posar en grups (alumnat i professorat per separat). El professorat va compartir les experiències en el projecte a través de l’expressió corporal i el treball emocional. Pel que fa a les alumnes, l’Alba Lucía i la Berta, us fem arribar les seves impressions:

“Quan vam arribar ens van dividir en grups, vam baixar a una sala i ens vam presentar. Al principi teníem molta vergonya perquè no coneixíem a ningú, però de seguida la vam perdre gràcies a les activitats que ens van fer fer, que consisitien a interpretar diverses opinions i imatges per conèixer-nos entre nosaltres utilitzant el llenguatge corporal.”

També us deixem les fotografies de la jornada, que va acabar amb l’entrega de reconeixements i l’animació i petita actuació d’El Sobrino del Diablo, un cantautor que es defineix com a satíric i que ens va fer riure a uns i als altres.