Tots dansen 2017

Teatre principal de Vilanova i la Geltrú

Dimarts dia 2 i dijous dia 4 de Maig a les 20h

Tots Dansen és un gran espectacle de dansa contemporània que fan els alumnes del batxillerat d’arts escèniques del Dolors Mallafrè i els del Manuel de Cabanyes.

Tots Dansen, organitzat per la Xarxa Transversal i el Mercat de les Flors, celebra aquest curs la seva 5a edició complint el seu principal objectiu: apropar el llenguatge del moviment i la dansa contemporània al públic jove.

Ho fa, a més, com un dels eixos principals del Pla d’Impuls de la Dansa, promogut per la Generalitat de Catalunya, per reforçar i incrementar el compromís de la dansa amb l’educació, les escoles i la comunitat

Les ciutats que hi participen són Sant Cugat del Vallès, Olot, Vilanova i la Geltrú, Manresa, Tortosa, Granollers i Mataró.

Enguany han participat 43 professors i 1.822 alumnes de 30 instituts i escoles de secundària. Els professors encarregats d’aquest gran projecte a Vilanoca i la geltrú son Esther Mas, Ester Cabiscol i Montsrrat Campillo del Mallafrè i Juanra Muñoz, Silvia Ortoll i Paula Climent del Cabanyes.

Les funcions són el resultat de la participació del projecte per part dels estudiants als respectius centres d’ensenyament durant un trimestre escolar. Tots Dansen és un projecte de pràctica artística a l’aula, que es presenta com una eina educativa pel professorat, però sobretot s’introdueix com una vivència i experiència positiva, tant personal com col·lectiva. D’altra banda, el procés de creació coreogràfica que es comparteix entre alumnes i professors, amb la supervisió artística del coreògraf i d’11 ballarins i ballarines locals, dona com a resultat final un espectacle de dansa contemporània.

El director artístic enguany és Ramón Baeza, destacada personalitat de la dansa que es fa al nostre país i coreògraf i codirector de Increpación Danza, una companyia d’àmbit internacional caracteritzada pel mestissatge entre la dansa espanyola, el flamenc i la dansa contemporània reconeguda amb diversos premis i mencions. La ballarina-formadora que ha treballat dia a dia amb els
alumnes als instituts és Angie Mas.

Les funcions a Vilanova i la Geltrú es fan els dies 2 i 4 de maig al Teatre Principal. Tant dimarts com dijous es farà un assaig general de 9.30 a 12.30 h, una representació per a les escoles a les 13 h, i una oberta a tot el públic a les 20 h.

18194019_1410073742393246_2938978231732350168_n