Les memòries del Mallafrè

Accès al blog “Memòries del Mallafrè”

El blog “Memòries del Mallafrè” és un treball que pretén recollir la memòria oral  de l’alumnat del Mallafrè i, d’aquesta manera, ajudar a reconstruir la memòria col·lectiva de l’institut, de la nostra ciutat i de la nostra comarca.

En aquest blog s’hi pot trobar la següent informació en forma de pestanyes amb continguts:

• HISTÒRIA ORAL: on podem trobar definit aquest concepte, sovint confús. A més de diversos articles relacionats amb la història oral.

• BASE DE DADES: on hi ha el recull de les memòries dels familiars de l’alumnat de l’institut Dolors Mallafrè i Ros,que van haver d’exiliar-se a conseqüència de la guerra civil i/o bé aquelles persones que van patir represàlies durant la guerra o el franquisme.

• TREBALLS DE RECERCA SOBRE MEMÒRIA HISTÒRICA: on es troben els treballs fets pels alumnes de l’ESO i batxillerat relacionats amb la recuperació de la memòria històrica. Aquesta pestanya està dividida en dos subapartats:

• Treballs de recerca de Batxillerat

• Projectes de recerca de l’ESO

• BUCHENWALD I EXILI: on es troba l’explicació del projecte Buchenwald i fotografies de diferents anys del viatge a Weimar i al camp de Buchenwald, així com de les sortides a la Maternitat d’Elna, el camp d’Argelès i al MUME (Museu Memorial de l’Exili) a la Junquera.