FP DUAL a INS La Romànica

Si us matriculeu als CFGS de Laboratori d’anàlisi i de control de qualitat i/o al CFGS de Fabricació de Productes Farmacèutic, Biotecnològics i afins, us informen que aquests cicles s’imparteixen al modalitat Dual.

Clica aquí per descarregar el document de presentació-FP DUAL INS LA ROMÀNICA

Aquest model de Formació Professional combina el temps de formació en el centre educatiu i el temps d’activitat dels alumnes a l’empresa i comporta el reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits pels alumnes en l’activitat que facin en condició de treballadors assalariats, becaris o voluntaris.

La formació dual a Catalunya està regulada per la resolució ENS/1204/2012, de 25 de maig del 2012.

Per poder implantar aquest model formatiu, ha estat necessari l’adaptació curricular d’aquests CF’s,  autoritzada pel Departament d’Ensenyament.

Això suposa que aquesta distribució, serà diferent a la d’altres centres, que també imparteixen aquests CF’s.

Clica aquí per consultar la distribució Curricular dels cicles en modalitat DUAL

Aquesta adaptació curricular ha estat necessària per poder organitzar la FP Dual al nostre centre. Segons Fig.1

Fig.1

Les estades formatives a les empreses en modalitat Dual es poden realitzar segons aquestes dues modalitats:

1. Contracte laboral

• Qualsevol tipus de contracte, a determinar per l’empresa.
  • El més adient: contracte per a la formació i l’aprenentatge. Edat màxima, 30 anys.
  • Durada: Mínim 1 any i màxim 3 anys.

2. Beca

• Durada: Mínim 2 mesos i màxim de 10 dins d’un curs (possibilitat d’una pròrroga)

L’adjudicació d’aquestes estades en formació dual (Beca o Contractes) es durà a terme mitjançant un procés en el que es tindrà en compte:

1.- El rendiment acadèmic, la actitud, capacitats  i competències professionals de l’ alumne/a, tant sols podran accedir aquestes places els/les alumnes que siguin proposats per l’equip docent.

2.- Selecció dels alumnes per les empreses que han ofertat places formatives en FP Dual. Les empreses han hagut d’haver signat un conveni marc de col.laboració en FP Dual amb el centre educatiu, segons model establert pel Departament d’Ensenyament (Resolució ENS/2442/2015)

En el cas que hi hagi alumnes que no puguin accedir a l’empresa o entitat, l‘equip docent, en el marc de la seva autonomia, garantirà que els alumnes afectats puguin completar els aprenentatges que no podran fer a l’empresa.  Per això el centre docent programa un seguit d’activitats aprenentatge al mòdul de FP Dual a empresa, que serà cursat al centre docent.

El centre assessorarà als alumnes, a través del professor de formació i orientació laboral, en la confecció del seu curriculum vitae i els processos de selecció de personal.

En el cas que d’empreses o entitats col·laboradores amb la formació professional dual imposin com a condició la incorporació prèvia en la modalitat d’FCT,  no podrà accedir a aquest procés, l’alumne/a que tingui aprovat o prèviament exempt el mòdul o crèdit de formació en centres de treball.

Abans que l’alumne s’incorpori a l’empresa, el centre educatiu l’ha d’haver format en la seguretat i prevenció de riscos laborals, necessaris per desenvolupar la seva activitat a l’empresa o entitat.

L’avaluació i la qualificació del mòdul de Formació Professional Dual es realitzarà a partir de la valoració de les activitats formatives realitzades a l’empresa. En el cas dels alumnes que no puguin realitzar aquest mòdul a l’empresa es valoraran les activitats formatives projectades a la programació del mòdul.

Els alumnes han d’autoritzar al centre educatiu facilitar les dades personals imprescindibles per tal que les empreses vinculades amb la Formació en alternança amb Formació Dual, puguin diligenciar la beca o el contracte laboral.

També ha d’autoritzar l’intercanvi d’informació entre les persones responsables del centre educatiu i de l’empresa pel que fa a la progressió en l’assoliment de la qualificació.

Els alumnes seleccionats pel centre docent i les empreses col.laboradores en Formació per l’alternança amb formació dual ha d’estar predisposats a acceptar la beca o el contracte en les condicions previstes en els convenis específics signats. S’han de comprometre a aprofitar les activitats formatives desenvolupades a l’empresa i a observar un comportament adequat. De fet l’empresa pot decidir interrompre o donar per acabada la beca o el contracte en el cas d’incompliment dels compromisos abans esmentats, amb comunicació prèvia al centre educatiu.

Els alumnes que es matriculin signaran un document de conformitat amb les característiques abans exposades, d’aquest model formatiu.

Descarrega aquesta informació

Presentació-FP DUAL INS LA ROMÀNICA