Reacciona 18 – optativa 4t eso

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’ Educació Visual i Plàstica han participat en el rodatge d’un curtmetratge del Projecte Reacciona. La finalitat d’aquest Projecte és treballar la consciència social i la cultura de pau mitjançant la realització d’un audiovisual. Les temàtiques en que es basen els guions que treballem a l’aula són de cooperació i solidaritat, de medi ambient i de cultura de pau, tot plegat en un context general d’aprenentatge i servei.

En aquest curs, el alumnes han triat treballar en la creació d’un vídeo per donar a conèixer les activitats en que colabora l’Associació Agermanament sense fronteres. Concretament, ens han proposat treballar sobre l’ajut que reben diverses entitats del Camerun creant cooperatives de dones perquè puguin tenir un sou cultivant els camps i no dependre dels homes.

Han realitzat una pràctica audiovisual amb sensibilització envers aquesta temàtica. El llenguatge audiovisual és idoni per treballar projectes de sensibilització perqué és estimulant, fomenta el treball en grup, la participació i l’experimentació d’emocions perquè t’obliga a posar-te “en la pell de l’altre”.

El Taller de Cinema posa tot el material tècnic i humà necessari per possibilitar l’elaboració de les obres audiovisuals.

El 4 de juny es va fer l’estrena a l’Auditori del Cosmocaixa, de tots els curtmetratges realitzats per alumnes catalans, mallorquins i del sud de França que han treballat amb el Taller de cinema i diverses Associacions i ONG.