A l’institut ja estem cardioprotegits

dea2

El proppassat dilluns 28 de novembre ens van instal·lar un desfibril·lador extern automàtic (DEA) al vestíbul de l’institut. A més, el dimarts següent vuit persones del centre vam ser formades en el seu ús i en primers auxilis. La instal·lació d’aquest tipus d’aparell ha estat una vella demanda de la direcció del centre i del departament d’Educació física negada en el seu moment per no complir amb el que diu el decret 82/2010: el desfibril·lador automàtic s’ha de tenir quan l’edifici educatiu tingui una ocupació igual o superior a les 2000 persones, que no és el nostre cas (aquesta dada està a l’annex III, pàg. 52250 del DOGC del 7 de juliol de 2010).

Hem d’agrair la col·laboració del Germán Baena i la dels seus pares, el Francisco i la Dolores, en la tramitació de l’expedient de compra que ha portat el DEA al centre. El Germán, alumne de 2n de batxillerat, fa dos mesos va poder ser recuperat d’una parada cardiorespiratòria en un una instal·lació esportiva municipal gràcies a un DEA. Ara, prop de 700 persones entre alumnes, professors i personal d’administració i serveis estem cardioprotegits de forma directa i, de forma indirecta, mig barri quan ens visiteu.

Esperem de tot cor 😉 que aquest recurs formi part de la decoració del vestíbul per sempre més i no l’haguem de fer servir mai.