Temps per llegir

La lectura és un dels aprenentatges més importants que els infants faran al llarg de la seva escolaritat i de la vida. Tenir una bona lectura esdevé la gran bastida per aconseguir l’èxit en les diferents competències. Per això, a l’Estel duem a terme diferents actuacions amb l’objectiu de fomentar un bon hàbit lector que ajudi el nostre alumnat a descobrir, no només, la necessitat de llegir per aprendre sinó, el llegir per plaer.

Bosses viatgeres

Amb aquest projecte i, comptant com sempre, amb l’ajuda de les famílies, volem endinsar els nens i nenes en el món de la literatura, l’aventura i el plaer de llegir en companyia. Volem posar en valor l’estona de lectura de les famílies, pares, mares, avis, àvies, germans, germanes… per tal que tothom llegeixi, parli, comenti i somiï a través de les històries dels llibres!
Cada infant tindrà una setmana per descobrir, conèixer i compartir les propostes lectores amb la família, i després, caldrà que retorni la bossa de llibres el dia que toqui.
Dins d’aquestes bosses trobareu llibres diversos, revistes i una llibreta d’impressions on hi podreu escriure tot allò que us passi pel cap referent al contingut i a l’experiència lectora en família.
Esperem que aquestes lectures us animin a continuar llegint a casa i a compartir un espai i un temps amb els vostres fills o filles.
I recordeu…La lectura és cultura!

Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza entre els infants d’Inf-5 i 4t, 1r i 5è i 2n i 6è. Els infants més petits fan de fillols i els grans de padrins. Padrins i fillols conviuran establint lligams afectius, treballant la cooperació entre els diferents cicles i fomentant el gust per la lectura. Aquests seran els objectius principals d’aquesta activitat.
Amb aquesta activitat treballem la lectura creant contextos significatius d’aprenentatge: jo llegeixo perquè algú m’escolta, perquè algú m’ensenya…
El padrí ajuda a aprendre a llegir el seu fillol, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.
Es tracta de sessions mensuals on grans i petits gaudeixen fent diferents activitats relacionades amb la lectura: els grans ensenyen a llegir els petits, expliquen contes, comparteixen històries…

Certamen Lectura en Veu Alta

A l’escola tenim el convenciment que llegir en veu alta és important i que el gust per la lectura comença per escoltar. Els infants necessiten històries però també necessiten pares, mares, germans, germanes, avis, àvies, amics, amigues que els expliquin històries. Les ganes de llegir es poden encomanar escoltant llegir una altra persona. ÉS per tot això que participem en el Certamen de Lectura en Veu Alta que s’organitza a nivell de tot Catalunya. Es tracta d’una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat amb l’objectiu de promoure el gust per la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta.
En aquest Certamen participen els alumnes de 4t i 5è de primària en les categories de grumets vermells i grumets verds. A totes les categories es participa de manera individual.
Tot i ser una participació individual, és un certamen concebut per a ser treballat col•lectivament i no pretén de cap manera fomentar la competitivitat, però sí l’afany de superació i autoexigència dels nostres infants.
Entre tota la classe i després de fer diferents activitats s’escull la nena o el nen que representarà la classe en aquell certamen.

Lectures col·lectives

A partir de 2n de primària es fa un treball de lectura col·lectiva en les diferents llengües per tal de fomentar, no només l’hàbit lector sinó també l’esperit crític i la comprensió lectora. Oferim els infants llibres que els motivin i els convidin a endinsar-se en el fantàstic món literari.