Colònies escolars

Les colònies escolars formen part del projecte educatiu de la nostra escola i són una experiència vital única que tots els nens i nenes haurien de viure alguna vegada.

Durant aquests dies, els nostres alumnes, sense deixar d’aprendre matèria curricular mitjançant l’experimentació, la vivència i la posada en pràctica, aprendran:

–  A conviure amb els companys i amb els mestres.

– A descobrir l’entorn.

– A fomentar l’autonomia personal i l’autoconeixement.

– A afavorir la cohesió de grup.

A l’Estel fem colònies des de P4 fins a 6è. De P4 a 2n passem una nit fora i de 3r a 6è, dues.

Les colònies de Primària es realitzen a l’octubre. Després de molt anys organitzant-les a principi de curs, ens hem adonat que és una manera de conèixer-se millor i afavorir la relació entre mestres i alumnes.

Les colònies d’Educació Infantil es fan al llarg del segon trimestre, al març sempre que sigui possible. Considerem que els alumnes d’Educació Infantil són massa petits per a fer les colònies a principi de curs, ja que cal que abans s’hagin adaptat a l’escola i a la mestra, és per això que creiem convenient que aquest cicle realitzi les colònies al llarg del segon trimestre i no durant el primer com la resta de l’escola.