Nascuda als Estats Units el 1936, Margaret és una científica computacional i matemàtica i la primera ingeniera de software. Va ser directora de la Divisió d’Enginyeria de Programari del Laboratori d’Instrumentació del MIT, on va desenvolupar el codi de navegació “on-board” per al Programa Espacial Apol·lo.
SAPS QUIN POLÍGON ÉS?
Al taller de la matemàtica, informàtica i enginyera Margaret Hamilton es realitzen diferents propostes on l’objectiu comú és identificar polígons regulars i reconeixe’ls en l’entorn escolar o objectes quotidians a partir de reptes i materials com el Tangram.
A través de la manipulació de polígons en 3D o endevinant quina forma té l’objecte s’identifica i es descriu verbalment usant el vocabulari específic.
L’última sessió amb la construcció d’un polígon en 3D (amb escuradents i plastilina) es fa una una autoavaluació sobre els continguts apresos a les anteriors sessions (escriuen el nom del polígon, característiques, nombre de vèrtex, d’angles i de costats).