Qui som? (Projecte Educatiu de Centre)

La Falguera és una escola pública amb un projecte d’innovació educativa, on la inclusió, la coeducació, la perspectiva de gènere i la democratització de les aules són els pilars fonamentals per poder situar a l’infant com a centre del seu aprenentatge, sent capaç de gestionar eines i estratègies per esdevenir un ciutadà competent, solidari, compromès i amb esperit crític, en una societat en constant transformació. La Falguera pretén unir voluntats i consensuar actuacions, tenint en compte les diferents sensibilitats que coexisteixen, per tal de donar la resposta adequada a les competències, sabers i habilitats dels nostres alumnes que els hi permetin poder incorporar-se a la societat com a persones independents i autònomes.

Va ser inaugurada l’any 2006 i des d’aleshores hem estat creixent, a poc a poc però amb pas ferm. I ens hem fet grans, però mantenint la voluntat de seguir creixent encara més (no en grandària, sí en experiències). Ho fem envoltats d’un entorn privilegiat, enmig d’un bosc mediterrani, amb el que hi mantenim una relació ben especial.

Fem una educació basada en quatre eixos d’aprenentatge fonamentals: l’Art, present a l’aula d’una forma natural i quotidiana; la importància de les llengües; la Natura, com no podia ser d’una altra manera tenint tan a prop un bosc que ens acompanya i ens ensenya, i la digitalització.

Ens definim a partir del mètode dialògic, procés científic i valors democràtics, a través d’un projecte propi (l’Involucra’t), desenvolupat en els darrers cinc anys, revisat i redefinit el curs 2020-2021, i que té com a objectiu principal l’apoderament dels alumnes, el desenvolupament de la intel·ligència emocional, la socialització, l’empatia envers els altres i la capacitat d’autogestió, autoregulació i autoavaluació.

Creiem en que una escola inclusiva i coeducadora és possible.

Aprenem sense llibres que marquin límits i que ens dificultin sortir del camí per explorar els seus voltants. Gaudim del passeig, a mesura que avancem, sense pressa i sense pausa.

Aquesta informació queda completament definida i pot ser consultada en el Projecte Educatiu de Centre 📄.