Cloenda Iaios i iaies contacontes 2015-16

Per tal de facilitar l’envelliment actiu i saludable, reforçar els vincles intergeneracionals i fomentar el gust per la lectura (Qui de petit llegeix de gran pensa), l’any 2012 la biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa i els AMICS de la UNESCO, també de Tortosa, van iniciar un projecte en el qual un grup de iaios i iaies voluntàries anaven a les escoles a contar contes.

Tal i com hem comentat en articles anteriors, aquests curs l’Associació de Jubilats del nostre poble ha portat el projecte a la nostra escola. Iniciat el segon trimestre, la canalla d’Educació Infantil i cicle inicial ha pogut gaudir de 2 sessions de iaios i iaies contacontes.

Per cloure l’activitat, el dia 1 de juny es va organitzar una jornada de portes obertes a tota l’associació per tal de visitar l’exposició de dibuixos i fotografies que l’activitat havia generat. A quart de 12 del migdia els iaios i les iaies van ser rebudes pel director de l’escola i una representació de la junta de l’AMPA. Un cop donada la benvinguda es van visitar les exposicions i les classes on l’alumnat els va obsequiar amb una i dos cançons, a excepció d’un grup d’alunmes de P3 que els va sorprendre amb uns números d’equilibris i màgia, molt a to amb el projecte que estaven treballant, el circ.

Tant per part de l’escola com de l’associació s’ha valorat com a molt positiva l’experiència i es vol repetir el curs vinent, únicament lamentar la poca assistència de iaios i iaies el dia de la cloenda, tot i això, plegats, ens hem proposat millorar els mecanismes de convocatòria cara al curs vinent.