Dia Escolar de la No-Violència i la Pau

Dijous 2 de febrer, tal i com ja s’havia anunciat, vam dur a terme la celebració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau.

Els actes van començar a les 9 del matí quan la canalla d’Educació Infantil va  pintar amb guixos unes mandales i uns jocs, amb el suport i la col·laboració d’un grup de mares membres de l’AMPA.

A les 11 del matí es va desenvolupar l’acte central amb la presència de tota la canalla de l’escola, el professorat, representants de l’AMPA i la Regidora d’Ensenyament del nostre Ajuntament.

L’acte s’inicià amb un breu parlament del Director, en el qual va destacar l’orgull d’haver eradicat de l’escola aquelles baralles de cops i esgarrapades de molts cursos enrera i, va lamentar els conflictes que actualment es generen a l’hora de pati per culpa d’un esport malentès, el futbol, per la qual cosa va demanar que tothom es proposés esforçar-se per acabar amb aquesta situació. Esforçar-se a aprendre a jugar a futbol, la qual cosa suposa comportar-se esportivament, acceptant la derrota, gaudint de la victòria sense ofendre la part contrària i fent que el futbol sigui una activitat que ajudi a gaudir del pari i  fer amistats.

Tanmateix, es van inaugurar un seguit de jocs de caràcter permanent que s’han pintat a la rampa d’accés a l’edifici de Primària, els quals pretenen oferir altres alternatives de lleure al pati que, per una banda acabin amb la pràctica del monoesport i per altra aportin els veritables valors educatius, dels quals, tristament, cada cop n’està més mancat el futbol.

El parlament va acabar amb l’agraïment  a l’AMPA i la Regidoria d’Ensenyament per la seva col·laboració.

Ja per a finalitzar es va cantar un tema de Bob Dylan, recent premi Novel, que es considera un himne a la pau Blowuing in the wind.

Finalment, aprofitem aquestes línies per felicitar la Comissió de Convivència de l’escola per l’organització i coordinació de l’activitat.

1. Erika Garcia Diaz

Un dia molt especial per compartir amb els nens i fer una parada especial per dedicar un petit temps i espai per a que aquest missatge arribi a tothom.
    Un petit gest per a una gran causa!